هنر و رسانه‌های ارزشی توطئه فرهنگی غرب را خنثی می‌کند


هنر و رسانه‌های ارزشی توطئه فرهنگی غرب را خنثی می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت:دشمن در جنگ پنهان و لایه های اجتماعی تلاش می کند با ابزارهای مختلف دستاوردهای ما را زیر سؤال ببرد و تنها ابزار مقابله با نیرنگ رسانه ای آن ها توسل به ابزار هنر و رسانه ارزشی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عظیم دشتی پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان اردبیل اظهار کرد: هنوز ماه رمضان تمام نشده و بوی معنویت استشمام شده از این ماه مغفرت و رحمت فضای جامعه را همچنان عطر آگین می کند، تصاویر و بیلبوردها و تابلوهای شهر اردبیل و سرعین حاکی از آن است که خوانندگان مسئله دار موسیقی خیلی زود تمامی زحمت های علما و فضلا را بر باد می دهند که جا دارد مسئولان فرهنگی شهر چاره ای برای بیرون رفت از این معضل بیاندیشند و نگذارند عده ای افراد سود جو فضای عمومی و معنوی استان دارالارشاد اردبیل را با کارهای ضد فرهنگی آلوده کنند.

وی افزود: هنر در ذات خود یک چیز مقدس است و هیچ گونه آلودگی ندارد  ولی عده ای هنرمند نماها بعضی از رشته های هنری را آلوده می کنند.

دشتی گفت:اگر هنرمندان انسان هایی پاک و مقدس باشند، هنر جایگاه اصلی خودش را پیدا می کند و در خدمت انسانیت، ارزش ها و معرفت قرار می گیرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در هنر اخلاق است، اخلاق ارزش مدار هنرمند را از پلیدی و زشتی به دور نگه می داردو به عنوان یک ابزار در خدمت تزکیه و تذهیب هنرمند قرار می گیرد و به او اعتلا می بخشد و دست او را برای سیر در تکامل و صراط مستقیم می گیرد.

وی بیان کرد: اینکه گفته می شود هنر آزاد از هرگونه اخلاق است سخنی نسنجیده و نادرست است و اخلاق در هنر مایه افزایش ذوق هنری هنرمند است و مردم را با هنر متعالی دمساز می کند.

دشتی با بیان این که هنرمند متعهد با مسلح شدن به فضائل اخلاقی و آراسته شدن فضیلت و کمالات می تواند همانند پیامبران الهی هدایتگر افراد جامعه باشند، گفت: هدف ما در انجمن های هنری و ادبی بسیج هنرمندان نیز تربیت هنرمندان متعهد و اخلاق گرا است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل با تأکید بر اینکه نمی توان بر هنرمند در خلق آثار هنری تکلیف کرد، افزود: هر چند در بعضی مواقع به هنرمندان فشار می آورند تا بر خلاف میل خود دست به خلق اثر هنری بزند ولی اگر هنرمند تحت تعالیم ارزش های الهی قرار گیرد خود به خود دنبال کارهای ارزشی و فاخر می رود و تحت تأثیر فشارها قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به تشدید جنگ نرم دشمنان در سال های اخیر، اظهار کرد: دفاع از دستاوردها و آرمان های نظام اسلامی در این دوران سخت تر از هشت سال جنگ تحمیلی است.

دشتی تصریح کرد: دشمن در جنگ پنهان و لایه های اجتماعی تلاش می کند با ابزارهای مختلف دستاوردهای ما را زیر سؤال ببرد و تنها ابزار مقابله با نیرنگ رسانه ای آن ها توسل به ابزار هنر و رسانه ارزشی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل با اشاره به نقش هنر متعهد در جنگ نرم، افزود: یکی از ابزارهای تأثیرگذار در جامعه که می تواند ارزش های اسلامی و توانمندی های کشور را به زیبایی به تصویر بکشد، رسانه های جمعی از جمله فیلم، سینما و نمایش است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon