آمریکا در مقایسه با چندین سال گذشته ناامن‌تر شده است

آمریکا در مقایسه با چندین سال گذشته ناامن‌تر شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا با اشاره به تهدیدات گروه های تروریستی در عراق و سایر تهدیدات تروریستی موجود از سوی خاورمیانه و آفریقا، تاکید کرد که آمریکا در مقایسه با چندین سال گذشته ناامن‌تر شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری «ای بی سی نیوز»، یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا تاکید کرد که این کشور در مقایسه با چندین سال گذشته ناامن تر شده است و علت آن را نیز به قدرت رسیدن گروه های بی رحم تروریستی در عراق عنوان کرد.

«مایکل فلاین» مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا که در حال کناره گیری از سمت خود است، در نشست امنیت ملی در آسپن و در جمع مقامات فعلی و سابق مبارزه با تروریسم، درباره تهدیدات چندگانه و همزمان علیه آمریکا که از خاورمیانه و آفریق نشات می گیرند، هشدار داد.

این مقام ارشد آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا کشورش روی هم رفته در مقایسه با دو یا حتی ده سال گذشته امن تر شده است یا خیر، گفت: جواب سریع من این است که ما (امن) نیستیم.

درحالیکه بسیاری از مقامات آمریکایی مدعی فرار القاعده مرکزی هستند، فلاین گفت که بر اساس باور او، القاعده مرکزی یک ایدئولوژی است و در حال فرار نیست و متاسفانه به صورت تصاعدی در حال رشد است.

این مقام ارشد اطلاعات دفاعی آمریکا در پرداختن به بحران عراق و جایی که داعش تهدیدی برای غرب محسوب می شود، گفت که آمریکا چندین ماه قبل از نفوذ داعش در عراق با خبر شده بود اما در عین حال وقتی این گروه تروریستی سریعا کنترل بخش هایی از عراق را به دست گرفت، آمریکا متعجب شد.

فلاین در ادامه سخنان خود گفت اگرچه آمریکا تلاش می کند تا بین اسرائیل و فلسطین صلح برقرار کند اما درگیری خونین بین اسرائیل و حماس ممکن است که هیچ گاه پایان نیابد؛ وی همچنین به اسرائیل هشدار داد که در تعقیب حماس مراقب باشد؛ فلاین گفت: اگر حماس کاملا نابود شود، ما احتمالا با شرایطی به مراتب وخیم تر روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان