پیگیری استخدام متخصص جراحی اعصاب در بیمارستان سیار کردستان


پیگیری استخدام متخصص جراحی اعصاب در بیمارستان سیار کردستان

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: استخدام چند متخصص جراح اعصاب برای بیمارستان سیار استان در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، طیب قدیمی ظهر امروز در جلسه کمیسیون کاهش حوادث ترافیکی کردستان که با حضور مدیران ادارات استان برگزار شد، اظهار کرد: پوشش درمانی در حیطه اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان با اضافه شدن دو کد در محور جاده‌ای شهرستان قروه در حال اجراست.

وی گفت: هر پایگاه امداد جاده‌ای 6 مجوز استخدامی نیاز دارد و بدون مجوز نمی‌توان فردی را در پایگاه قرار داد چرا که مجوز پست سازمانی، تهیه آمبولانس و نوسازی ناوگان امداد جاده‌ای و گرفتن مجوز توسعه پایگاه‌های امداد جاده‌ای منوط به تصمیم گیری کلان کشوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در طول 2 سال گذشته تعدادی بیسیم برای آمبولانس‌های امداد جاده‌ای 115 خریداری شده که برای گرفتن مجوز فرکانس آنها چندین بار مکاتبات انجام شد اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: شدت حوادث تصادفات گاهی تعیین کننده است که یک بیمارستان سیار یا یک بالگرد داشته باشیم که در همین راستا برای اهمیت موضوع از سال گذشته 4 متخصص طب اورژانس به کارگیری شده است.

قدیمی به استقرار مرکز جراحی اعصاب در بیمارستان سیار اشاره کرد و افزود: متخصص جراحی اعصاب در سطح کشور بسیار کم است و به دنبال جذب چند متخصص جراح اعصاب در سطح استان هستیم.

پایگاه‌های امداد جاده‌ای سالانه به 600 میلیون تومان اعتبار نیاز دارند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز در این جلسه در مورد آشیانه بالگرد و امداد هوایی اظهار کرد: از نظر استقرار بالگرد مشکلی داریم به طوری که در طول ماه 15 روز این بالگرد استقرار دارد و این امر نیازمند یک مکان ثابت در استان است.

خدابنده‌لو گفت: در حال حاضر 9 پایگاه امداد جاده‌ای ثابت در سطح جاده‌های استان وجود دارد که هر سال برای پایگاه‌های امدادی 600 میلیون تومان اعتبار نیاز است و تاکنون اعتباری از سوی استانداری برای این امر دریافت نشده است.

وی به نبود پایگاه امداد جاده‌ای در مسیر سنندج – دیواندره به عنوان یکی از مسیرهای پر حادثه استان اشاره کرد و افزود: یکسال است که به دنبال پیگیری زمین برای ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در مسیر دیواندره در محدوده گردنه کانی نیمه روژه هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در مورد پوشش بیسیم در استان گفت: در حال حاضر هلال احمر با پلیس 110 یک فرکانس مشترک دارند که از نظر پوشش بیسیم مشکلاتی وجود دارد و حتی برای استقرار دکل‌ها به شرکت مخابرات استان اجاره می‌دهیم.

انتهای پیام/ آ

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon