شرکت هواپیمایی مالزی در آستانه ورشکستگی قرار گرفت

شرکت هواپیمایی مالزی در آستانه ورشکستگی قرار گرفت

خبرگزاری تسنیم: شرکت هواپیمایی مالزی که پس از وقوع دو سانحه هوایی ام اچ ۳۷۰ در ماه مارس و ام اچ ۱۷ در شرق اوکراین در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد در آستانه ورشکستگی مالی قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ شرکت هواپیمایی مالزی هم اکنون روزانه با زیان 2 میلیون دلاری روبرو می شود. این شرکت در ماه های گذشته با دو سانحه هوایی غم انگیز روبرو شده است. ناپدید شدن پرواز ام اچ 370 در ماه مارس و سقوط پرواز ام اچ 17 در شرق اوکراین این شرکت را در وضعیت نامناسبی قرار داده است.

بر اساس این گزارش یک تحلیلگر صنعت هواپیمایی در این باره تاکید کرد: اگر دولت مالزی طرحی برای کمک مالی فوری به شرکت هواپیمایی این کشور نداشته باشد این شرکت به زودی با وضعیت مالی به مراتب بدتری روبرو خواهد شد و این مساله منجر به ورشکستگی قطعی آن می شود.

وی افزود: با از دست دادن یک تا 2 میلیون دلار در روز این شرکت هواپیمایی تنها قادر خواهد بود تا شش ماه آینده روی پای خود بایستد. شرکت هواپیمایی مالزی در 3 سال گذشته با زیان و ضرر 1.3 میلیارد دلاری روبرو شده است.

این شرکت اقدامات زیادی را برای بهبود وجهه و تصویر خود در سطح بین المللی انجام داده است. تغییر احتمالی نام این شرکت ، ایجاد مسیرهای جدید هوایی؛ فروش شرکت به بخش خصوصی یا اعلام ورشکستگی از راهکارهای مد نظر مقامهای این شرکت برای خارج شدن از وضعیت بحرانی کنونی است.

هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی در مسیر خود از آمستردام به سوی شهر کوالالامپور در منطقه دونتسک اوکراین در 40 کیلومتری مرز روسیه سقوط کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان