۱۰۲ زندانی جرایم غیرعمد در اردبیل آزاد می‌شوند


102 زندانی جرایم غیرعمد در اردبیل آزاد می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: پس از برگزاری جشن گلریزان در ۱۲ شهر استان و جمع آوری کمک های نقدی خیران، تعداد ۱۰۲ تن از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد استان اردبیل آزاد می شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، انور اسکندر زاده در مراسم جشن رهایی 52 تن از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد زندان های اردبیل و مشگین شهر در اردبیل اظهار کرد: پس از برگزاری جشن گلریزان در 12 شهر استان و جمع آوری کمک های نقدی خیران استان تعداد 102 تن از زندانیان جرایم مالی از محل کمک های مردمی، کمک کسان زندانی، اعتبارات ستاد دیه کشور و گذشت شکات آزاد می شوند.

وی افزود: از تعداد 52 زندانی که در این مراسم آزاد می شوند، 30 نفر از زندان مشگین شهر و 22 نفر از زندان اردبیل بودند که در مجموع به  125 میلیون تومان  محکوم شده بودند که با پرداخت 93 میلیون تومان از سوی ستاد دیه و مابقی با گذشت شاکی ، توانستند به آغوش خانواده خود بازگردند و تعداد 50 نفر هم از سایر شهرهای استان هستند که پرونده های آنها به صورت ویژه در ستاد دیه در حال بررسی است و در کمترین زمان ممکن از نعمت آزادی برخوردار می شوند.

اسکندزاده با قدردانی از زحمات شبانه روزی اعضای ستاد دیه ، نهادهای حمایتی استان و کلیه خیران تصریح کرد: بسیاری از کسانی که با عنوان محکومان مالی وارد زندان می شوند مجرم نیستند بلکه در برخی موارد گردانندگان چرخه اقتصادی کشور بودند که اشتباه در مدیریت و نوسانات ناپایدار اقتصادی سبب شده تا در سراشیبی زندان قرار گیرند.

در این مراسم فرماندار اردبیل نیز با اشاره به مشکل بودجه در سطح استان و نبود  ردیف مشخص برای پرداخت  هزینه های خیرخواهانه گفت: با وجود اینکه بودجه ای  دولتی در استان برای آزادسازی زندانیان نداریم اما با همکاری خیران و مسئولان نهادهای حمایتی شاهد آزادی چشمگیر زندانیان مالی هستیم.

جوا زنجانی زندانیان آزاد شده را سفیران ستاد دیه برای ترویج فرهنگ خیر خواهی و نیکوکاری و پیشگیری از جرایم غیر عمد و تصادفادت منجر به دیه  برشمرد و بیان کرد: هر فردی که امروز نعمت آزادی را درک می کند و به آغوش خانواده و جامعه بازمی گردد بایستی سفیر فرهنگی و پیام رسان محبت و خیرخواهی مسئولان دلسوز به جامعه باشد تا بتواند گوشه ای از محبت آنها را قدر دانسته و در جامعه نیز به ترویج این امر خیر بپردازد چرا که خود تلخی دوری از نهاد مقدس خانواده را به خوبی چشیده است.

 دادستان دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان مشکین شهر نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از اختصاص اعتبار از محل کمک های مردمی و اعتبارات ستاد دیه برای آزادی زندانیان این حوزه قضایی گفت: خیران نیکوکار که همواره نقش سازنده در آزادسازی زندانیان آبرومند داشته اند امیدواریم اعمال خیر و کمک های مادی و معنوی خویش به ستاد دیه را منحصر به ماه مبارک رمضان نکنند و در طول سال یاور ستاد مردمی دیه باشند.

جلال آفاقی بیان کرد: آزادی زندانیان جرایم غیر عمدی حرکتی مثبت و ارزنده در راستای کاهش جمعیت کیفری و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی برای خانواده های زندانیان است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon