حیات طیبه، پاداش روزه داران واقعی در عید فطر


حیات طیبه، پاداش روزه داران واقعی در عید فطر

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به عید فطر به عنوان مهمترین عید بندگان و روز پاداش گرفتن بندگان از خداوند، گفت: عید فطر، عید افرادی است که در کلاس یک ماه بندگی به کمال تقرب به خداوند رسیده‌اند.

آیت الله محمود رجبی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره اهمیت روز عید فطر، اظهار کرد: در دیدگاه اسلامی عید روزی است که انسان موفقیت برجسته ای را کسب کند که این موفقیت در کمال انسانی و تقرب رخ داده باشد.

قائم مقام موسسه آموزشی امام خمینی(ره) با اشاره به فلسفه اعیاد اسلامی، افزود: در اعیاد غدیر، قربان و فطر، حادثه و ای رخ داده که انسان ها برای کمال پیش رفته اند و برای رشد و شکوفایی که داشتند جشن می گیرند.

وی با اشاره به فلسفه عید مقدس قربان، تصریح کرد: در عید مقدس قربان حج روندگان در سایه اعمال حج به تکامل و تقرب خداوند می رسند و بعد از اعمال حج جشن می گیرند.

عید فطر پاداش پرهیز بندگان از گناه است 

آیت الله رجبی با تاکید به اهمیت به عظمت عید غدیر، عنوان کرد: در روز غدیر چون پیامبر(ص) ولی و جانشین بعد از خود را تعیین کردند، مردم این مسئله را پذیرفتند و مسیر ولایت ادامه دار شد، به همین مناسبت عید غدیر از اعیاد مقدس است.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت عید فطر، بیان کرد: عید فطر برای بندگان اهمیت زیادی دارد، زیرا در این روز مسلمانان با دوری از گناه به خداوند نزدیک می شوند، که امیدواریم این حالت ماندگار باشد.

وی با اشاره به عید فطر به عنوان مهمترین عید بندگان و روز پاداش گرفتن بندگان از خداوند، گفت: عید فطر، عید افرادی است که در کلاس یک ماه بندگی به کمال تقرب به خداوند رسیده باشند.

عید روزی است که گناه در آن انجام نشود

آیت الله رجبی با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع)، تاکید کرد: عید روزی است که در آن گناهی انجام نشود، بنابراین عید فطر برای افرادی که خالصانه روزه گرفتند حائز اهمیت است، زیرا این افراد یک ماه از شیطان دوری کرده اند.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به عیدی که خداوند به بندگان، اظهار کرد: در روز عید فطر خداوند به افرادی که سیر دوری از گناه را طی کرده اند، یک ماه در گرمای تابستان رنج تشنگی و گرسنگی را تحمل کرده اند، پاداشی ماندگار و جاوید ارزانی می دارد.

وی با اشاره به نوع مزد و پاداش روزره داری خداوند به بندگان، افزود: خداوند به بندگانی که یک ماه تلاش و کوشش برای رسیدن به مقام قرب الهی داشتند در دنیا و آخرت پاداش هایی مجزا در نظر دارد و به آنها پاداش عطا می کند.

عید فطر عید پاداش بندگی است

آیت الله رجبی با اشاره به کلام پیامبر اکرم(ص) درباره پاداش های عید فطر، گفت: رسول اکرم(ص) قبل از ماه مبارک رمضان پاداش ها را یاد کردند و حداقل این پاداش ها زندگی مجدد انسان ها و حیات طیبه است.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به تلاش انسان ها برای حفظ هدیه خداوند، تاکید کرد: افرادی که به این هدایا دست یافتند باید آن را حفظ کنند و این اردوی ماه رمضان را پایان ندهند، بلکه تمرینات بندگی را تکرار کنند و در آمادش بندگی به سر ببرند.

وی با اشاره به دوری از گناه و خودکنترلی در ماه رمضان، خاطرنشان کرد: افراد باید همیشه و در همه ماه ها خودکنترلی کنند و غافل نباشند، زیرا اگر غافل شوند و به مسیرهای قبل بازگردند هدایای الهی را ضایع کرده اند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon