شهرهای رشت و "غزه" خواهرخوانده می شوند


شهرهای رشت و "غزه" خواهرخوانده می شوند

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه حمایت شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای اسلامی جهان از غزه باید نمود بین المللی پیدا کند، گفت: شهرهای رشت و "غزه" فلسطین خواهرخوانده می شوند.

رضا جمشیدی چناری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به زنان و کودکان بی دفاع و بیگناه غزه نابخشودنی است، اظهار کرد: غزه امروز به عنوان نماد مقاومت شهرهای اسلامی جهان در برابر استکبار ایستاده است.

وی افزود: مسئولان شهرهای اسلامی باید نسبت به نقض حقوق بشر شهروندان غزه در فلسطین واکنش جدی نشان دهند و سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی جایز نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه حمایت شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای اسلامی جهان از غزه باید نمود بین المللی پیدا کند، گفت: شهرهای رشت و "غزه" فلسطین خواهرخوانده می شوند و این مسئله در دستور کار جدی است تا بتوانیم به زودی این خواهرخواندگی را نهایی کنیم.

جمشیدی چناری تصریح کرد: خواهرخواندگی رشت و غزه در حوزه تقویت روابط دولت‌شهرها و به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه از سوی شورای اسلامی شهر تبریز مورد تأکید است.

وی با اشاره به عضویت شهردار رشت در مجمع جهانی شهرداران پیام آور صلح، گفت: تلاش برای پیشگیری از وقوع جنگ، کشتار و تخریب که نتیجه ای جز صدمه به شهروندان و مردم بیگناه ندارد از اهداف تشکیل این مجمع است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: تلاش برای ریشه کن شدن سلاح های کشتار جمعی به ویژه سلاح های اتمی و شیمیایی در سطح جهان و تقویت روابط فرهنگی و صلح طلبانه بین شهروندان شهرهای عضو سازمان به منظور گسترش فرهنگ صلح و دوستی و پرهیز از نزاع و خشونت از دیگر اهداف تشکیل مجمع جهانی شهرداران پیام آور صلح است.

جمشیدی چناری تصریح کرد: مجمع مذکور می‌تواند گام‌های بلند و استواری را در راه تحکیم مبانی همزیستی مسالمت آمیز، صلح و آشتی ملت‌ها بردارد.

وی با بیان اینکه رشت آمادگی برگزاری نشست ویژه مجمع جهانی شهرداران پیام آور صلح را با موضوع محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دارد، گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نشان دهنده محوریت توحش در حقوق بشر غربی است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon