اعتبارات فرهنگی امسال شهرستان سقز ۲ میلیارد ریال است


اعتبارات فرهنگی امسال شهرستان سقز 2 میلیارد ریال است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان سقز با اشاره به اهمیت انجام کارهای فرهنگی گفت: امسال ۲ میلیارد ریال اعتبار برای بخش فرهنگ و هنر شهرستان سقز در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، نادر فخری عصر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز با اشاره به سابقه فرهنگی شهرستان، اظهار کرد: توسعه فرهنگی، لازمه توسعه در سایر بخش‌هاست و زمینه تحول در کشور  ابتدا باید در حوزه فرهنگ فراهم شود و باور آن در اذهان بگنجد تا سپس بتوان شاهد تحولات بود.

وی توسعه فرهنگی را شامل فراهم کردن امکانات برای مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی و از بین بردن نابرابری‌های فرهنگی برای کسب رشد، خلاقیت، فضیلت‌ها و بهره‌مندی از مواهب اجتماعی، اقتصادی، سیاسی در جامعه  برشمرد.

فرماندار سقز به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در سفر تاریخی به استان و شهرستان سقز اشاره و تصریح کرد: معظم له با شناخت از پیشینه و سابقه ای که از استان داشتند کردستان را به عنوان استان فرهنگی  و هنری معرفی فرمودند بنابراین اجرای برنامه‌های فرهنگی  هنری با محتوای کیفی و مناسب باید در دستور کار مدیران باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت ارتقای فرهنگ و هنر دینی و  بیان اینکه فرهنگ نقطه آغاز تحول است و سایر جنبه‌های حیات انسانی نیز از آن متأثر هستند گفت: درصورتی ‌که این اصل پذیرفته شود، می‌توانیم به کمک امکانات و ابزارهای زمینه‌ساز ارتقای فرهنگ و هنر دینی در جامعه شویم.

فخری با اشاره به هجمه های سنگین فرهنگی دشمن ،خواستار تلاش مدیران فرهنگی استان و شهرستان در مسیر  تقویت فرهنگ بومی شد و این امر را از ابزار مقابله با فرهنگ‌های مهاجم دانست.

فرماندار شهرستان سقز با اشاره به اهمیت انجام کارهای فرهنگی خاطر نشان کرد: امسال 2 میلیارد ریال برای بخش فرهنگ و هنر شهرستان سقز اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی مردم سقز را مردمی فرهنگ دوست و فرهنگی برشمرد و گفت: مردم شهرستان سقز بیشتر از کار عمرانی به کار فرهنگی علاقمند بوده و از آن استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon