نامه‌های هاشمی برای سازمان بهداشت جهانی و یونیسف جهت رسیدگی به مصدومان غزه

نامه‌های هاشمی برای سازمان بهداشت جهانی و یونیسف جهت رسیدگی به مصدومان غزه

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت طی دو نامه به‌ترتیب از سازمان بهداشت جهانی خواست به سلامت غیرنظامیان غزه توجه کنند و همچنین از یونیسف نیز درخواست کرد تا برای کمک به کودکان در فجایع غزه اقدامات ضروری صورت پذیرد.

به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، سید حسن هاشمی در نامه‌ای خطاب به دکتر چان، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اظهار داشته است: با توجه به کشته شدن یک هزار و 52 فلسطینی و بیش از 6 هزار نفر مجروح که عمدتاً از کودکان، زنان و سالمندان هستند، جامعه جهانی شاهد تراژدی عظیم قساوت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان بی‌گناه در غزه است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی بر اساس وظیفه‌اش این اختیار را دارد تا بر تصمیم گیرندگان بین المللی تأثیرگذار باشد و به ارتقای نظام سلامتشان کمک کند، افزوده است: این مورد در مصوبات مجمع شصت و هفتم سازمان بهداشت جهانی در مورد اراضی فلسطین دیده شده و مجمع خواستار گزارشی در مورد وضعیت فلسطین با تمرکز بر دسترسی به آب، غذا و امکانات بهداشتی شده است.

هاشمی با تأکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت در نوار غزه فراتر از بحرانی است، گفته است: مجمع جهانی بهداشت همچنین از جامعه جهانی و سازمان بهداشت جهانی تقاضا کرده تا  تمهیداتی را جهت کمک‌های فنی و مالی برای ارتقای سلامت در اراضی اشغالی فراهم کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرده است: حمله غیرانسانی اسرائیل در نوار غزه به اماکنی چون مدارس، خشونتی جدی و دردآور است، بنابراین مداخله مؤثر سازمان بهداشت جهانی برای خروج مردم بی‌دفاع از فجایع در حال جریان، حیاتی خواهد بود.

مداخله یونیسف برای کمک به کودکان در فجایع غزه ضروری است

به گزارش وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی در نامه‌ای دیگر نیز خطاب به پروفسور لیک، مدیر اجرایی یونیسف اظهار داشته است: از زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود را به محل سکونت 1.8 میلیون فلسطینی در غزه را آغاز کرده تا به امروز حداقل هزار و 52 فلسطینی کشته شده‌ و بیش از 6 هزار نفر زخمی شده‌اند که اکثر آن‌ها غیرنظامی اعم از نوزادان، کودکان و جوانان هستند.

وی با اشاره به جلوگیری از ورود غذا، دارو و تجهیزات پزشکی برای امداد رسانی به مردم غزه افزوده است: بر اساس دستور کار یونیسف، این سازمان جهانی می‌تواند بر تصمیم گیرندگان نفوذ داشته و به تحقق حقوق کودکان در هرجای دنیا کمک کند.

وزیر بهداشت در ادامه گفته است: همان‌گونه که در منشور مسئولیت‌های یونیسف آمده، این سازمان باید بر موانعی مانند فقر، خشونت، بیماری و تبعیض که بر سر راه کودکان قرار می‌گیرد، فائق آید.

هاشمی با اظهار امیدواری از اینکه یونیسف بتواند این مأموریت حیاتی را در نوار غزه به انجام برساند تا کمک‌های انسانی به مردم آسیب‌پذیر برسد، تأکید کرده است: حمله غیرانسانی اسرائیل در نوار غزه حتی در مدارس تحت سرپرستی سازمان ملل خشونتی جدی علیه کودکان و جوانان است و مداخلات یونیسف می‌تواند برای کمک به کودکان در فجایع جاری بسیار مؤثر و حیاتی واقع شود.

انتهای پیام/*

اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon