رئیس‌جمهور برزیل: اسرائیل در حال قتل‌عام در غزه است

رئیس‌جمهور برزیل: اسرائیل در حال قتل‌عام در غزه است

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور برزیل گفته اقدامات اسرائیل در غزه که سه هفته از آن می‌گذرد، قتل‌عام است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل روز دوشنبه با بیان اینکه رژیم اسرائیل در حال «قتل‌عام» در غزه است به صف مقامات و سازمان‌های محکوم‌کننده بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه پیوست.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه خانم روسف روز دوشنبه گفت: «آنچه در غزه می‌گذرد، خطرناک است؛ نمی‌توانم بگویم نسل‌کشی است، اما قتل‌عام است».

وی که در همایشی که روزنامه «فولها دی سائوپولو» آن را ترتیب داده بود حضور داشت، افزود: «مسئله در غزه یک مسئله انسانی است. این اتفاقات نباید در نوار کوچکی از یک سرزمین علیه مردمی که در وضعیت ناامنی مفرط و تهدیدهای شدید با کودکان و زنان قرار دارند رخ دهد. ما می‌دانیم که در جنگی این‌چنین، این شهروندان غیرنظامی هستند که بهای گزافی می‌پردازند».

 روسف تأکید کرد حمله اسرائیل به نوار غزه «نامتناسب» بوده است.

جنگنده‌های اسرائیلی از 8 ژوئیه [17 تیر ماه] حملات بی‌امان خود را علیه نوار محاصره شده غزه آغاز کردند. ارتش اسرائیل نیز در 17 ژوئیه تهاجم زمینی علیه نوار ساحلی پرجمعیت غزه را آغاز کرد.
تا کنون بیش از یک هزار و 62 فلسطینی و 43 اسرائیلی در جنگ غزه کشته شده‌اند. بیش از 6 هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند. حماس آمار تلفات اسرائیل را 100 نفر عنوان می‌کند.
نوار غزه از سال 2007 در محاصره رژیم اسرائیل قرار دارد. این محاصره کاهش استانداردهای زندگی، سطوح بی‌سابقه بیکاری و فقر بی‌امان را برای ساکنان این منطقه به‌همراه داشته است.
رژیم آپارتاید اسرائیل حدود یک میلیون و 700 هزار نفر از اهالی غزه را از حقوق اساسی‌شان محروم کرده است.

انتهای پیام/م.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت