افزایش سهمیه ورودی آزمون کانون وکلا در اردبیل


افزایش سهمیه ورودی آزمون کانون وکلا در اردبیل

خبرگزاری تسنیم: رئیس کانون وکلای دادگستری اردبیل گفت: هرچند در سال گذشته سهمیه عمومی در این آزمون ۳۰ نفر بود اما امسال به رغم محدودیت پذیرش در اردبیل اکثر این سهمیه به شهرستان ها تعلق گرفته و قبول شدگان باید ۱۸ ماه دوره کارآموزی را سپری کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، منوچهر شهبازی‌ در نشست مطبوعاتی با جمعی از خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: بر اساس ماده 38 قانون اساسی و فرمان 8 ماده ای امام راحل حفظ حرمت به حریم افراد جزو الزامات است و هیچکس حق ندارد در این زمینه دست اندازی کند.

رئیس کانون وکلای اردبیل با بیان این که در آزمون آبان ماه انتخاب وکلا بیش از 1 هزار و 500 نفر شرکت می کنند گفت: از بین آن ها 50 نفر به عضویت کانون وکلا درآمده و پروانه وکالت دریافت می کنند.

شهبازی افزود: هرچند در سال گذشته سهمیه عمومی در این آزمون 30 نفر بود اما امسال به رغم محدودیت پذیرش در اردبیل اکثر این سهمیه به شهرستان ها تعلق گرفته و قبول شدگان باید 18 ماه دوره کارآموزی و 2 سال حضور در مناطق پذیرفته شده را انجام داده و در صورت نیاز تقاضای انتقال کنند.

وی استقبال بانوان را از این آزمون خوب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر 160 وکیل پایه 1 و 70 کارآموز اعم از آقا و خانم در این حوزه فعال هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری اردبیل مدرک مورد قبول برای شرکت در این آزمون را لیسانس حقوق و فقه و مبانی اعلام کرد  و افزود: داشتن مدرک فوق دیپلم و کارشناسی ناپیوسته باید در رشته های هم تراز تحصیل کرده باشند تا مجاز در شرکت کرده این آزمون باشند.

وی به دانش آموختگان رشته های حقوق و شرکت کنندگان در این آزمون توصیه کرد با مطالعه دقیق مواد قانون اطلاع از قوانین و نظریات مشوریتی و آرای وحدت رویه داشته باشند تا در این آزمون بتوانند موفق عمل کنند.

انتهالی پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon