پیشکسوتان ورزش کرمان تجربیات خود را به جوانان منتقل کنند


پیشکسوتان ورزش کرمان تجربیات خود را به جوانان منتقل کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه پیشکسوتان ورزش استان تجربیات خود را به جوانان منتقل کنند، گفت: پیشکسوتان سرمایه‌های واقعی ورزش این خطه هستند و باید با حفظ حرمت، فضا را برای تکریم و نکوداشت آنها مهیا کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان،  محمود محمودی‌نیا در حاشیه عیادت از منصور نظیری از فوتبالیست‌های دهه 40 کرمان، اظهار کرد: پیشکسوتان واقعیت و سرمایه ورزش ما هستند و باید با تکریم و احترام پیشکسوتان ورزش، شان و مقام آنها را حفظ کنیم.

وی افزود:علاوه بر این پیشکسوتان می‌توانند به عنوان ذخایر عظیمی از تجربیات در کنار ورزشکاران رشته‌های مختلف حضور داشته باشند تا با انتقال این تجربیات زمینه موفقیت جوانان و مربیان ورزش را فراهم کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: هدف کلی از این  دیدارها زنده نگاه داشتن یاد و خاطره پیشکسوتان ورزش است و ما باید تا هنگامی که پیشکسوتان ورزش در قید حیات هستند به فکر آنها باشیم و با حفظ حرمت و جایگاه آنها، فضا را برای تکریم و نکوداشت این عزیزان مهیا کنیم.

محمودی‌نیا تصریح کرد: در شرایطی  که بسیاری به کمرنگ شدن روح اخلاق و جوانمردی در ورزش انتقاد دارند، باید زمینه را برای حفظ اخلاق و ارزش‌ها در ورزش فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره پیشکسوتان و خدمات ارزنده آنها در ورزش یکی از اقداماتی است که به طور قطع می‌تواند به بسیاری اثبات کند منش پهلوانی و جوانمردی همچنان در ورزش زنده است.

منصور نظیری متولد 1317 شهر کرمان است که در دوران جوانی به ورزش زورخانه‌ای گرایش یافته و بعد از مدتی فوتبال را برای حضور در عرصه حرفه‌ای ورزش انتخاب کرده است.

وی  در سال 38 هجری شمسی به همراه باشگاه بانک ملی در فوتبال کرمان به عنوان قهرمانی رسیده و پس از آن  با کمک برخی دوستان و بزرگان ورزش کرمان در سال 40 باشگاه مشعل را در کرمان راه‌اندازی کرد. راه آورد نظیری از تاسیس باشگاه مشعل یک عنوان نایب قهرمانی فوتبال کرمان در سال نخست و دو عنوان قهرمانی در سال‌های پس از آن است.

نظیری در همان سال‌ها به عنوان نخستین خبرنگار ورزشی با مجله کیهان ورزشی همکاری داشته و گزارش‌ها و اخبار ورزشی مربوط به کرمان را برای این مجله ارسال می‌کرده است .وی همچنین سابقه مربیگری در رشته دوومیدانی را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon