احداث پارک بانوان در اراک نیازمند اختصاص ۱میلیارد ریال بودجه است


احداث پارک بانوان در اراک نیازمند اختصاص 1میلیارد ریال بودجه است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک گفت: پارک بانوان اراک در حال حاضر در مرحله جدول گذاری است و نیاز به تخصیص اعتباری بیش از ۱میلیارد ریال دارد که باید این مهم صورت گیرد.

اشرف بهادری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به کمبود مکان های فرهنگی هنری و ورزشی ویژه بانوان در این شهر اظهار کرد: شهرداری و شورای کلانشهر اراک با توجه به نقش محوری زنان در جامعه به خوبی دریافته اند توسعه پایدار شهری بدون مشارکت زنان و بهره گیری از توان بالای این قشر در مدیریت شهری امکانپذیر نیست که بنابراین استفاده از این ظرفیتها را در دستور کار خود قرار داده اند.

نائب رئیس شورای شهر اراک تصریح کرد: زنان شهر اراک 50 درصد جمعیت کلان شهر اراک را تشکیل می دهند که احداث پارک بانوان کاهش 60 درصدی آسیب های اجتماعی را برای بانوان به همراه دارد.

وی افزود: این پارک در حدفاصل بلوار قدس و میدان حافظیه در زمینی به وسعت 14 هکتار در حال انجام است که در حال حاضر در مرحله جدول گذاری است و نیاز به تخصیص اعتباری بیش از 1میلیارد ریال دارد که باید این مهم نیز انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: جامعه پویا و سالم در گرو توجه به سلامت زنان آن جامعه بوده و باید با ایجاد اماکن و فضاهای شاد و تفریحی زمینه لازم برای سلامت زنان را فراهم کرد.

بهادری با اشاره به ضرورت ایجاد مجتمع فرهنگی، ورزشی و هنری ویژه بانوان در اراک گفت: تمام فضاهای تفریحی، ورزشی و فرهنگی موجود در سطح شهر اراک مردانه است و کمتر بانویی می تواند آزادانه از این فضاها استفاده کند.

وی افزود: باتوجه به نقش ورزش در سلامت جامعه به ویژه مادران جامعه که رسالت تربیت نسل بعدی را عهده دارند یک اصل ضروری است و باید در اولویت کاری مسئولان قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: طرح پارک ویژه بانوان در شهر اراک از سال 86 تاکنون در دست اقدام بوده که در حال حاضر با مکان یابی مناسب برای اجرای این طرح تااندازه ای پیشرفت داشته و این در حالی است که شهرهای کوچکتر و محروم تر از اراک امروز از این فضا برای جامعه زنان خود برخوردارند.

بهادری با تاکید بر لزوم احداث این پارک برای بانوان گفت: با احداث مجتمع فرهنگی، ورزشی و هنری بوستان بهشت مادران می توان ضمن ایجاد فضایی مناسب برای تفریح سالم دختران و زنان شهر بستر لازم برای شناسایی استعداهای ورزشی، فرهنگی و هنری این قشر را نیز فراهم کرد.

وی افزود: اجرای این طرح قرار بود در فضایی به وسعت 30هکتار با الگوگیری از پارک پردیس تهران در مسیر تهران به سمت صالح آباد و ولی آباد پیش بینی شده با اعتبار پیش بینی شده 200 میلیاردریال  در قالب 3فاز و در مدت 3سال اجرایی شود که به سبب در دسترس نبودن و دوری آن، به محل کنونی مکان تغییر پیدا کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: احداث مجموعه فرهنگی، فرهنگی خاص زنان به منظور سازماندهی تجمع های غیردولتی زنان در کلان شهر اراک شناسایی نیروهای مستعد، کاهش مفاسد اجتماعی و رفع نیازهای جوانان، ایجاد بسترهای اشتغال برای زنان، ایجاد تحرک و شادابی برای دختران و زنان از مهمترین اهداف ساخت این مجموعه است.

بهادری با اشاره به احداث بخش های مختلف در این پارک گفت: فضاهای موجود در این مجموعه را بازارچه های خود اشتغالی، سالنهای آمفی تئاتر و همایش های اسلامی، قفس پرندگان، محوطه بازی کودکان، استخر کودکان، پیست دوچرخه سواری، دریاچه مصنوعی، فضاهای ورزشی و اسکیت تشکیل می دهند.

وی افزود: این پارک ویژه بانوان است و محیطی امن را برای فعالیت های ورزشی و فرهنگی بانوان شهر ایجاد می کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon