استقامت مردم غزه دنیا را متحیر کرده است


استقامت مردم غزه دنیا را متحیر کرده است

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: استقامت و پایداری مردم غزه در مدت ۲۰ روز گذشته دنیا را مات و مبهوت و متحیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر کرمان، با اشاره به اینکه مسلمانان باید قدر یکدیگر را بدانند، اظهار کرد: در این شرایط بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

وی با بیان اینکه برادران و خواهران مسلمان باید به یکدیگر احترام بگذارند، تصریح کرد: همه مسلمانان باید با یکدیگر دوست و برادر باشند و همه را برادر دینی و مسلمان خود قلمداد کنند.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه اگر این مسئله در همه کشورهای اسلامی رعایت شود، دیگر ظلم و ستمی وجود ندارد، گفت: مسلمانان باید از یکدیگر حمایت کنند، مسئله‌ای که اگر در بین کشورهای مسلمان وجود داشت، امروز شاهد ظلم و ستم رژیم غاصب صهیونیستی بر مردم فلسطین و غزه نبودیم.

آیت‌الله جعفری با بیان اینکه در مدت 20 روز گذشته رژیم اشغالگر قدس ظلم‌های فراوانی در حق مردم بی‌دفاع و در محاصره غزه روا داشته است، افزود: با این وجود پایداری و استقامت مردم این سرزمین دنیا را مات و مبهوت کرده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند دست مستکبران و جنایتکاران را از سر مسلمانان کوتاه کند، اظهار کرد: بدون شک مردم مسلمان فلسطین به ویژه غزه در روزهایی نه چندان دور به پیروزی و نصرت می‌رسند.

در اسلام هیچ بنایی ارزشمندتر از ازدواج وجود ندارد

امام جمعه کرمان با دعوت از همه مردم به رعایت تقوای الهی، گفت: در اسلام هیچ بنایی ارزشمندتر از ازدواج وجود ندارد.

آیت‌الله جعفری با بیان اینکه منشا مفاسد، گناهان و بی بندوباری‌ها، عدم ازدواج جوانان است، افزود: متاسفانه بسیاری از پسران و دختران جامعه نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند به موقع ازدواج کنند.

وی خواهان از میان برداشتن تشریفات در حوزه ازدواج جوانان شد و تصریح کرد: از همه خانواده‌ها درخواست می‌شود بر طبق موازین اسلامی و با رعایت مهریه کم، جهیزیه مختصر و شروط آسان، زمینه ازدواج جوانان را مهیا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر اینکه آنچه در ازدواج بسیار مهم است، مسئله دین و اخلاق دختران و پسران است، افزود: باید این قبیل مسائل در ازدواج جوانان مد نظر قرار گیرد.

آیت‌الله جعفری خاطرنشان کرد: از همه نهادها و اداراتی که در زمینه برپایی نماز عید فطر با ستاد اقامه نماز کرمان همکاری کردند، تشکر و قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon