تداوم غارتگری و اقدامات غیراخلاقی گروه‌های تکفیری بعثی در موصل

تداوم غارتگری و اقدامات غیراخلاقی گروه‌های تکفیری بعثی در موصل

خبرگزاری تسنیم: منابع عراقی از ادامه غارت دارایی‌های ساکنان و اقدامات غیر اخلاقی گروه‌های تکفیری بعثی در موصل خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع آگاه در موصل اعلام کرد: تروریست های داعش ضمن چنگ انداختن بر دارایی های ترکمن ها در موصل برخی از این دارایی ها را به سوریه منتقل کردند.

این منبع ضمن انتقاد از سکوت رسانه ای و بین المللی در قبال جنایات داعش افزود: ساکنان موصل خواستار دخالت دولت برای ممانعت ازسرقت دارایی های ترکمن ها و قاچاق آن به خارج از کشور هستند.

یک منبع در موصل بیان کرد: یک تروریست تونسی وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام بر انفجار و تخریب مرقد حضرت شیث(ع) در جمعه گذشته نظارت داشته است.

یادآور می شود که حضرت شیث(ع) سومین فرزند آدم و حوا پس از هابیل و قابیل است و مرقد بر روی قبر وی در قرن یازدهم ساخته شد.تروریست های داعش روز جمعه گذشته با کار گذاشتن مواد منفجره در داخل این مرقد در منطقه الدواسه در شهر موصل آن را از راه دور منفجر کردند.

این درحالی است که منابع آگاه از فرا خوان گروهک تروریستی داعش از اهالی موصل برای مشارکت دادن دختران خود در جهاد نکاح به مناسبت عید فطر خبر دادند."لمی اسعد" سی ساله ازساکنان موصل در گفتگو با صدای روسیه اعلام کرد: داعش ساکنان موصل را مجبور کرده است که پس از عید فطر دختران خود را برای ازدواج با تروریست های این گروهک عرضه کنند.

وی افزود: داعش از طریق بلندگوهای مساجد ازاعمال مجازات های سنگین علیه کسانی که از این دستور سرباز زنند خبر داده است.

از سوی دیگر خالد الزعفرانی کارشناس گروه های اسلامی گفت: داعش به زور ساکنان موصل را وادار به پذیرش افکار خود می کند و از شیوه های قتل برای وادار کردن شهروندان به اطاعت استفاده می کند.وادار کردن ساکنان موصل به عدم برپایی نماز عید فطر ارتباطی با اسلام ندارد.

این در حالی است که گروه های در موصل واحدهایی به نام نبی یونس(ع) برای مبارزه با داعش تشکیل داده اند و اقدام به پخش اعلانیه هایی ضد داعش و حامیان آن کرده اند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان