تحقق اتحاد امت اسلامی با درک اهمیت عید فطر


تحقق اتحاد امت اسلامی با درک اهمیت عید فطر

خبرگزاری تسنیم: ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه های نماز عید فطر اتحاد امت اسلامی را در سایه درک عید بزرگ فطر دانستند و فطر از یوم عظیم عید فطر به عنوان خلعت صابران در ضیافت خانه الهی یاد کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز عید سعید فطر در محل برگزاری نماز عید فطر در نیر اظهار کرد: خداوند متعال بعد از یک ماه روزه داری مؤمنان، عید فطر را به عنوان یوم الجایزه قرارداده است تا مؤمنان روزه دار بتوانند ثمره و نتیجه یک ماه عبودیت صبر و شکیبایی خود را در تحجر و راز و نیازهای شبانه دریافت کنند.

حجت الاسلام مقدسی حفظ فضای معنوی یک ماه عبادت در این ماه پرفضیلت را دارای اهمیت خواند و گفت: مؤمنانی که در این ماه با حس و حال آسمانی و معنوی قرب الهی و دست یابی به فضائل معنوی تلاش کرده اند نباید به راحتی این اندوخته هایشان را به حراج گذاشته و یا بیهوده مصرف کنند.

وی استمرار روحیه کسب تقوی و معرفت الهی را به مؤمنان توصیه کرد و افزود: عید سعید فطر که برگرفته از فطرت پاک بشر است جشن بزرگ رهایی از شیاطین و سلطه ابلیس های روزگار است که هم به جهت فردی و هم اجتماعی باید مراقب باشیم تا دوباره در دام این ابلیس ها گرفتار نیاییم.

امام جمعه نیر با تبیین حقیقت عید سعید فطر و قنوت خوانده شده در این نماز با شکوه بیان کرد: مؤمنان در این روز از درگاه کبریایی، عظمت، جود، جبروت، عف و رحمت را طلب می‌کنند تا خداوند متعال ثمره کار مؤمنان را که همان کسب فضیلت های برتراست قرار دهد.

مقدسی با یاد کردن از عید فطر به عنوان عید تولد دوباره برای پیمودن مسیر معنوی و ارزشی، گفت: هیچکس به اندازه مؤمنان روزه دارد در ماه رمضان نمی تواند لذت بخشش، رحمت و مغفرت عید سعید را دریابد.

سفره برکت الهی به وسعت پاکی دل مؤمنان است

امام جمعه شهرستان خلخال نیر در نماز عید فطر در مصلی خلخال اظهار کرد: مؤمنان نباید اندوخته‌ها و سرمایه‌های به دست آمده ماه گرانسنگ رمضان را به ویژه توبه شب های قدر را از دست داده و یا نسبت به حفط آن ها بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام رشتبری تصریح کرد: در روایات بسیار از ائمه هدا تأکید شده که در عید فطر به عنوان روز پاداش خداوند به کسانی که اعمال نیک اندوخته اند بدون حساب و شمارش پاداش می دهد تا مؤمنان روزه دار بتوانند از خان برکت الهی بهره مند شوند.

وی از نماز عید فطر به عنوان شکرانه یک ماه عبودیت، بندگی و طاعت یاد کرد و گفت: پرداخت زکات فطریه از سوی مؤمنان در جلب رضایت خداوند نقش مهمی دارد و در روز عید سعید فطر با شادابی و احساس شادمانی از این که زکات فطریه را با شرایط و ویژگی خاص که خداوند دستور داده، پرداخت کرده ایم شکر الهی را به جای می آوریم.

امام جمعه خلخال عظمت برگرفته از حقیقت تلاش بشر برای زدون زنگارهای گناه اعلام کرد و افزود: عید فطر، عید توحید و رسیدن به حقیقت واقعی روح پاک و سالم انسان است تا به دو از پلشتی ها بتوان به پالایش روح، جسم و فطرت خود دست یافت.

فضیلت عید فطر به رحمت و مغفرت بی پایان الهی است

امام جمع شهرستان سرعین هم در آیین برپایی نمار عید سعید فطر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: عبادت ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی فرد و اجتماع با برپایی نماز عید فطر و پرداخت زکات تکمیل شده و به اوج شکوه و عظمت دست پیدا می کند.

حجت الاسلام اصغری با یاد کردن از ماه رمضان به عنوان تمرین بندگی و عید فطر به عنوان بهترین پاداش و جایزه حضور در میعادگاه با طراوت عظمت و شوکت الهی در پاداش اعتایی به مؤمنان در ماه صیام گفت: ما همه امروز گرد هم آمده ایم تا بزرگترین عید الهی را که اکبر ایام است با جشن و سرور پاس داشته و عظمت آن را به خوبی درک کنیم.

وی افزود: هرچند وداع با ماه رمضان وداع دشواری است از این که خداوند بعد از یک ماه تمرین صبر و بردباری به مؤمنان پاداش می‌دهد لذت بخش و شیرین است و همه باید از این مسئله خرسند و خشنود باشند.

همزمان با عید سعید فطر آیین با شکوه نماز این یوم عظیم در شهرهای مختلف با شکوه هرچه تمام تر و با حضور مؤمنان و نمازگزاران و اهالی خداجوی شهرهای مختلف برگزار شد و شرکت کنندگان با دعا و نیایش در این روز خواستار غفران و مغفرت الهی شدند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon