دولت اوباما کاری نکند اسرائیل برای آتش بس تحت فشار قرار گیرد

دولت اوباما کاری نکند اسرائیل برای آتش بس تحت فشار قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: قانونگذاران آمریکایی خواستار حمایت کامل دولت اوباما از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه شدند و تاکید کردند که اوباما نباید کاری کند که اسرائیل برای برقراری آتش بس با حماس، تحت فشار قرار گیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، در شرایطی که بیشتر کشورهای جهان جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه را جنگی وحشتناک می دانند و خواهان برقراری آتش بس هستند، قانونگذاران کنگره آمریکا در تلاشند تا دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور کشورشان را تحت فشار قرار دهند تا کاری نکند که اسرائیل برای متوقف کردن عملیات های نظامی اش علیه غزه، تحت فشار قرار بگیرد.

بر اساس این خبر، بسیاری از قانونگذاران آمریکایی نیز تلاش دولت اوباما برای متوقف کردن خشونت ها در غزه که به مرگ بیش از هزار و 100 فلسطینی و به ویژه غیرنظامیان و بیش از 50 نظامی اسرائیلی منجر شده است را مورد انتقاد قرار دادند.

در این بین، «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که: در زمانی مانند زمان فعلی، افراد تلاش می کنند تا اسرائیل را منزوی کنند؛ ما اینجا هستیم تا در کنار اسرائیل بایستیم آن هم نه تنها به عنوان یک واسطه و یا ناظر، بلکه به عنوان یک شریک قوی و یک متحد قابل اعتماد.

بینر با تاکید بر اینکه مجلس نمایندگان آمریکا همواره از حق اسرائیل برای دفاع از خودش حمایت می کند، گفت که در شرایط فعلی حمایت از اسرائیل باید تمرکز اصلی دولت واشنگتن باشد و نه میانجی گری برای برقراری صلح.

بینر در ادامه ادعاهای خود گفت: این به چه معناست؟ خوب این به معنای صدور بیانیه های مبهم و گاهی از این طرف و گاهی از آن طرف نیست؛ نه، این به معنای پشتیبابی از حرف هایمان و نشان دادن همبستگی خود با دوستمان (اسرائیل) است.

*درخواست پنتاگون برای تخصیص 225 میلیون دلار به سامانه گنبد آهنین اسرائیل

آسوشیتدپرس در ادامه این خبر نوشت که قانونگذاران آمریکایی قرار است در طول هفته جاری، درخواست بودجه 225 میلیون دلاری وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) که با هدف تقویت سریع سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» اسرائیل مطرح شده است را مورد بررسی قرار دهند.

درحالیکه مقامات دولت اوباما و قانونگذاران این کشور روی تامین مالی گنبد آهنین اسرائیل توافق نظر دارند اما واکنش مقامات کنگره آمریکا در این بین بحث برانگیزتر بوده است.

در این بین، سناتور «تد کروز» تا روز گذشته، در واکنش به تعلیق 36 ساعته پروازهای آمریکا به اسرائیل متعد شده بود که مانع تصویب نامزدی چندین سفیر جدید و معرفی شده وزارت امور خارجه کشورش در کشورهای جزء متحدان کلیدی آمریکا شود؛ این سناتور آمریکایی در توجیه اقدام خود اعلام کرده بود که ممنوعیت پروازهای خطوط هوایی آمریکایی به اسرائیل، بعه معنای بایکوت اقتصادی تل آویو از سوی آمریکا بوده است تا اسرائیل از این طریق برای برقراری آتش بس با حماس تحت فشار قرار بگیرد.

علاوه براین، اوباما در تماس تلفنی اخیر خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، بر ضرورت برقراری یک آتش بس انسانی، بی قید و شرط و فوری در غزه تاکید کرد.

چنین اظهاراتی از سوی اوباما با واکنش جمهوریخواهان دو دموکرات ها همراه بود به طوریکه این قانونگذاران اخیرا در نامه ای به اوباما تاکید کرده اند که آتش بس در غزه باید به معنای حذف قابلیت حماس در شلیک موشک به اسرائیل باشد و هیچ محدودیتی علیه تل آویو اعمال نکند.

قانونگذاران آمریکایی مدعی شدند که اسرائیل باید اجازه این را داشته باشد تا برای حذف تهدیدات، هرگونه اقدام لازم را عملی کند؛ این موضع قانونگذاران آمریکایی در حالی صورت گرفت که اسرائیل پیشنهاد آتش بس ارائه شده توسط «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا را رد کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان