پنج هزار و ۵۰۰ پیش شماره تلفن ثابت در کشور تغییر کرد

پنج هزار و 500 پیش شماره تلفن ثابت در کشور تغییر کرد

خبرگزاری تسنیم: با اجرای بزرگترین طرح هم‌کدسازی سال جاری در استان خراسان رضوی، شماره تلفن‌های این استان از هفت رقم به هشت رقم افزایش یافت

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، هموطنان خارج از استان (خراسان رضوی) از اول مرداد ماه جاری قادر هستند با کد 51 با تمامی شهرهای این استان تماس بگیرند و دیگر برای ارتباط بین شهرهای داخل استانی نیازی به گرفتن پیش شماره نیست.

معدنی‌پور مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اجرای این طرح گفت: با هماهنگی شرکت ارتباطات زیرساخت و با صدور و توزیع اسناد نامبرینگ (هم‌کدسازی) و نظارت بر حسن اجرای آن توسط مراکز مدیریت شبکه این اداره کل، تاکنون چهارده استان کشور تحت پوشش 46 مرکز SC/PC شرکت ارتباطات زیرساخت هم‌کد شده‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود 5 هزار و 500 پیش شماره در شهرهای مختلف تغییر یافته و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح در 16 استان باقیمانده، حدود 6300 پیش شماره باقیمانده نیز تغییر یابند.

او تصریح کرد: با توجه به حجم انبوه تغییرات تلاش می‌‌شود اجرای این طرح با کمترین افت در کیفیت و با سرعت مناسب به انجام رسد.

مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت ابراز کرد: همچنین برای پخش پیام گویای مناسب و نگهداری کدهای قبلی در شبکه تا اطمینان از میرا شدن میل ترافیک (کاهش ترافیک) به سوی کدهای قدیم، با شرکت‌های مخابراتی استانی هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به این نکته که یکی از جنبه‌های مهم این طرح اعمال دو تعرفه متفاوت برای ارتباطات شهری و برای ارتباطات بین شهری است ابراز امیدواری کرد:  با اعمال سیاست جدید  نحوه محاسبه مکالمات برحسب ثانیه به جای ثبت پالس شارژینگ که در گذشته در تهیه صورتحساب شرکت های مخابراتی اعمال می شد ، رضایت مردم عزیز کشورمان بیش از پیش تامین شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک