کسی که ‌آگاهانه یا ناآگاهانه مانع توسعه کردستان شود، خیانت‌کار است


کسی که ‌آگاهانه یا ناآگاهانه مانع توسعه کردستان شود، خیانت‌کار است

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: کردستان ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه دارد و هرکس بخواهد آگاهانه یا ناآگاهانه مانع ایجاد اشتغال، پیشرفت و توسعه کردستان شود، خیانت‌کار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که با حضور مؤمنان خداجوی در حسینیه سنندج اقامه شد، با اشاره به آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) درباره عید فطر اظهار کرد: عید فطر عید بازگشت به فطرت انسانی و عید کسانی است که خداوند روزه و عبادات آنها را مورد قبول قرار داده است.

اتحاد و برادری مسلمانان جزو تقوای الهی است

وی با اشاره به اینکه خداوند در برابر بندگی بشر آنچه بخواهد به او عطا می‌کند گفت: عید سعید فطر روزی است که مسلمانان در پایان نخستین ماه سال عبادی وحدت خود را نمایش می‌گذارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یکی از ویژگی‌های روزه را ختم‌شدن آن به تقوا عنوان و تصریح کرد: اتحاد و برادری مسلمانان جزو تقوای الهی است و تفرقه هم جزئی از بی‌تقوایی است بنابراین مسلمانان باید از تفرقه و اختلاف دوری جویند.

اختلاف، تفرقه، نزاع و کشمکش عزت مسلمانان را از میان می‌برد

وی با اشاره به اینکه اختلاف، تفرقه، نزاع و کشمکش عزت مسلمانان را از میان می‌برد، گفت: راه دوری کردن از تفرقه و اختلاف چنگ زدن به ریسمان الهی یعنی قرآن، سنت پیامبر(ص) و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تن دادن به وحدت و بصیرت در زمینه دشمن‌شناسی را دشوار دانست و گفت: دشمنان اسلام در ماه‌های اخیر با دسیسه‌چینی مسلمانان را در کشورهای مختلف به جان هم انداخته‌اند و دلیل آنها برای این کار نجات رژیم صهیونیستی از مهلکه‌ای بود که در آن گرفتار شده بود اما اختلافات به وجود آمده در جهان اسلام سبب شد رژیم جنایتکار صهیونیستی جانی دوباره بگیرد و این‌گونه به مردم بی‌دفاع غزه حمله کند.

انسان خجالت می‌کشد برخی سران کشورهای اسلامی را مسلمان بنامد

وی با انتقاد از رویکرد سران برخی کشورهای اسلامی در قبال مسئله غزه خاطر نشان کرد: انسان خجالت می‌کشد برخی سران کشورهای اسلامی را مسلمان بنامد چراکه شاهد هستیم با وجود یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان در جهان، چند میلیون صهیونیست به جان ملت مظلوم فلسطین افتاده و مشغول قتل عام آن‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به امنیت موجود در کشور اشاره کرد و گفت: نخستین دعای حضرت ابراهیم(ع) در محضر خداوند استقرار امنیت در مکه بود، این اهمیت مقوله امنیت را به خوبی روشن می‌کند و وظیفه همه ما در برابر این نعمت بی‌بدیل قدر دانستن آن و مقابله با کسانی است که در صدد ضربه زدن به این نعمت هستند.

بزرگترین خطری که در مقطع زمانی حاضر جوامع اسلامی را تهدید می‌کند تفکر تکفیر است

وی به تلاش دشمنان اسلام برای فریب عده‌ای ناآگاه در کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: اعمالی که برخی گروهک‌های تکفیری مانند داعش انجام می‌دهد مورد قبول هیچ یک از علمای اسلام نیست و همه علما تفکر تکفیر را به شدت رد می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تأکید کرد: بزرگترین خطری که در مقطع زمانی حاضر جوامع اسلامی را تهدید می‌کند، تفکر تکفیر است و همه باید در مقابل ترویج این تفکر بایستند.

وی به قدرت اثرگذاری ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی اشاره کرد و گفت: این قدرت تحت رهبری فقیهی مدبر، شجاع و انسانی خدایی به دست آمده و در صحنه بودن مردم این قدرت را روز به روز افزایش می‌دهد.

تقدیر نماینده ولی فقیه از حضور پرشور مردم کردستان در راهپیمایی روز قدس

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تقدیر از حضور پرشور مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه کردستان و سراسر میهن اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس  افزود: ملت ایران ملتی زنده، شجاع، اهل تشخیص صحیح دوست از دشمن و حرکت کننده پشت سر رهبر و مقتدای خویش است و مادامی که این نظام از پشتوانه چنین مردمی برخوردار است هیچ‌ آسیبی به این مملکت نمی‌رسد.

وی عصر حاضر را زمان فتنه‌ها عنوان کرد و گفت: دشمن با یک هجمه سنگین فرهنگی که خواب‌آور هم هست درصدد آسیب رساندن به ایمان مردم یعنی همان سلاحی است که دشمنان این ملت را به زانو درآورده است.

ماهواره ویران کننده بنیان خانواده‌ها است

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی به آسیب‌های استفاده خانواده‌ها از ماهواره و آفت ابزاری چون اینترنت و تلفن همراه برای جوانان اشاره کرد و افزود: ماهواره در مرحله اول ویران کننده بنیان خانواده‌ها است و برای دوری کردن مردم از این ابزار باید فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود.

وی به برخی مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: دولت باید با اتخاذ تدابیری مناسب مشکلات معیشتی مردم را حل کند و در این راه مردم هم باید با تمام توان مسئولان را یاری دهند.

هرکس آگاهانه یا ناآگاهانه مانع توسعه کردستان شود، خیانت‌کار است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به ظرفیت‌های فراوان برای توسعه کردستان اشاره کرد و افزود: کردستان ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه دارد و هرکس بخواهد آگاهانه یا ناآگاهانه مانع ایجاد اشتغال، پیشرفت و توسعه کردستان شود، چه مسئول باشد و چه غیر مسئول، خیانت‌کار است.

وی خطاب به استاندار کردستان خاطرنشان کرد: نماینده عالی دولت در استان کردستان باید افرادی را مانع توسعه کردستان می‌شوند مضر بداند و با کسانی که در این مسیر مانع تراشی می‌کنند، مقابله کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی حل مشکلات داخلی را عامل تقویت مواضع کشور در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: یکی از ثمرات حل مشکلات داخلی تقویت مواضع تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است و این مذاکرات از آن‌جا که برای کشور جنبه حیثیتی داشته و از طرفی انرژی هسته‌ای یکی از ضرورت‌های پیشرفت در آینده است دست‌یابی به اهداف در این مذاکرات بسیار با اهمیت است و حمایت از مذاکره‌کنندگان در رسیدن به مطلوب نقشی اثرگذار دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران هیچ نیازی به تولید سلاح هسته‌ای ندارد، افزود: این بدان معنی نیست که ما از حق مسلم خود در بهره‌مندی از انرژی صلح آمیز هسته‌ای کوتاه بیاییم و مسئولان هم با علم به این موضوع مذاکرات را بر اساس منافع ملی و مصلحت ملت پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon