احداث پارک بزرگ ۴۵۰ هکتاری در رشت


احداث پارک بزرگ 450 هکتاری در رشت

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان با اشاره به توسعه فضای سبز شهر رشت از احداث پارک بزرگ ۴۵۰ هکتاری در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدعلی نجفی ظهر امروز در مراسم افتتاح بوستان مفاخر رشت، با تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: بهترین مشوق ما برای کاروتلاش مردم هستند و حضور پرشور مردم در صحنه های مختلف وظیفه ما مسئولین را سنگین تر می کند.

وی با تاکید برتوسعه سرانه فضای سبز رشت، افزود: مصمم هستیم عملیات اجرایی بوستان 400 هکتاری لاکان رشت را هرچه زودتر آغاز کنیم تا هم مکانی برای حضور مردم و هم زمینه ای برای اشتغالزایی چندین هزار نفر در آن را فراهم نماییم.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه رشت به عنوان پیشانی گیلان و یک شهر گردشگرپذیر باید سبز و زیبا باشد، گفت: فضاهای سبز این شهر باید توسعه بیشتری یابد و به سیمای شهری نیز توجه شود.

نجفی، پروژه جمع آوری آبهای سطحی را از اقدامات خوب درحال اجرا در رشت دانست و افزود: آب گرفتگی معابر همواره یکی از مشکلات اساسی رشت بوده است که این طرح در سه فاز برای حل مشکل آغاز شده است.

وی از آسفالت فاز نخست این پروژه تا  10 روز آینده خبرداد و تصریح کرد: امیدواریم با اجرای کامل این طرح دیگر معضل آب گرفتگ در رشت نداشته باشیم.

استاندار گیلان، به معضل آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت اشاره و گفت: لایروبی کامل این رودخانه ها اعتبارات کلانی را می طلبد که باتوجه به محدودیت بودجه ای در چند فاز این کار را آغاز نموده ایم و در تلاشیم با رایزنی در تهران بتوانیم اعتبارات ملی را برای این امر جذب کنیم.

نجفی، به اجرای طرح جمع آوری پسماندهای شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: روزانه چنصدتن زباله در شهرها و روستاهای است تولید می‌شود .

وی با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا باید تبدیل به یک فرهنگ شود، اظهارکرد: مردم و مسئولان درکنار هم می توانند حقوق شهروندی را تحقق بخشند.

نجفی با اشاره به جاده شهر صنعتی رشت گفت: در این جاده همواره شاهد تصادفات بسیاری بودیم که از چندی پیش کار اصلاح و بهسازی این محور در مرحله اجرایی قرار گرفته که فاز نخست آن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

نماینده عالی دولت در گیلان به حضور میلیون ها گردشگر در استان اشاره کرد و گفت: باید همه امکانات لازم را برای حضور گردشگران و مسافران در استان فراهم کنیم تا لحظات خوشی را در گیلان زیبا سپری کنند.

 نجفی با بیان اینکه مناسب سازی طرح های سالمسازی دریا باجدیت در گیلان درحال اجراست، افزود: ریاست جمهور استانداران استان‌های شمالی را ملزم کرده اند که به ساماندهی و مناسب سازی سواحل دریا و طرح های سالم‌سازی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon