روسیه: گزارش سازمان ملل درباره اوکراین غیرعینی و ریاکارانه است


روسیه: گزارش سازمان ملل درباره اوکراین غیرعینی و ریاکارانه است

خبرگزاری تسنیم: نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، با اشاره به گزارش کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره وضعیت اوکراین اعلام کرد این گزارش عینی نبوده و ریاکارانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی؛ الکساندر اوکاشویچ گفت که وزارت خارجه روسیه "گزارشی که توسط دفتر کمیسر عالی حقوق بشر و بر اساس اطلاعات هیأت نظارت سازمان ملل، تهیه شده را به دقت مطالعه کرده است."

لوکاشیچ در ادامه افزود: "نتیجه گیری اصلی این است که این گزارش عینی نبوده و حتی ریاکارانه است. برای اثبات این امر همین کافی است که در گزارش اعلام شده دولت اوکراین حق و مشروعیت برای استفاده از نیرو برای برقراری نظم و قانون را در شرق کشور دارد. بنابراین عملیات انجام شده توسط "تنبیه کنندگان" اوکرانین توجیه شده است."

وزارت خارجه اوکراین معتقد است که "تلاش‌های دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و نیز هیأت نظارت سازمان ملل نباید به سمت توجیه مستقیم یا غیرمستقیم خشونت اعمال شده توسط مقامات اوکراینی جهت‌گیری کند، بلکه باید کمک نماید تا آتش بس تضمین شده و گفتگوها بین کی‌یف و نمایندگان شرق برای برقراری صلح در منطقه آغاز شود."

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان