نماینده سابق کنگره آمریکا خواستار نابودی کامل سازمان «سیا» شد

نماینده سابق کنگره آمریکا خواستار نابودی کامل سازمان «سیا» شد

خبرگزاری تسنیم: نماینده سابق کنگره آمریکا ضمن محکوم کردن تاکتیک‌های نفرت انگیز بازجویی سیا، خواستار نابودی کامل سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «ران پل» نماینده سابق کنگره آمریکا در سرمقاله جدیدی که منتشر کرده است، ضمن حمایت از لغو آژانس اطلاعات و جاسوسی کشورش (سیا)، عملیات ها و تکنیک های بازجویی پیشرفته و بحث برانگیز این سازمان را محکوم کرد.

این قانونگذار سابق ایالت تگزاس اخیرا در وب سایت موسسه «صلح و رفاه ران پل» نوشته است که عملیات های مخفیانه سیا در سراسر جهان منجر به نابودی کشورها و جوامع و به راه افتادن خشم بی سابقه علیه آمریکا شده است.

پل که تقریبا سه دهه در کنگره فعالیت داشته است و بعد از سه بار تلاش ناموفق در رقابت های ریاست جمهوری آمریکا، روزهای ابتدایی سال گذشته میلادی بازنشسته شد، در ادامه اظهارات مکتوب خود آورده است که: به خاطر امنیتمان، سیا را نابود کنید.

بر اساس این خبر، با اینکه دولت آمریکا تا حد زیادی استفاده نفرت انگیز سیا از تاکتیک های شکنجه را مهار کرده است، این نماینده سابق ایالت تگزاس بر ضرورت نابودی سیا تاکید و اعلام کرده است که: دادگاه حقوق بشر اروپا هفته گذشته متوجه شد که دولت آمریکا افرادی را به مراکز مخفی بازداشت در لهستان و به احتمال زیاد جاهای دیگر منتقل می کند؛ زندان های مخفی که این افراد به دور از نظارت عمومی مورد شکنجه قرار می گیرند.

پل نوشت که به دولت لهستان دستور داده شد که صدها هزار دلار را به عنوان خسارت به دو قربانی در این زندان مخفی پرداخت کند آن هم به دلیل اینکه هیچ کاری برای متوقف کردن شکنجه آنها در خاک لهستان صورت نگرفت.

این مقام آمریکایی در ادامه نوشته است: دولت اوباما از تائید وجود چنین تاسیساتی ممانعت می کند و به جای آن مدعی است که اجرای هرگونه برنامه های شدید بازجویی از سال 2009 میلادی تاکنون، متوقف شده است؛ ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که این (ادعا) حقیقت داشته باشد اما باید با احتیاط مراقب وعده های دولت باشیم.

پل نوشت که آمریکایی ها در حالی همچنان منتظر انتشار نهایی گزارش کمیته اطلاعاتی سنا درباره برنامه های شکنجه سیا هستند که سال هاست از انتشار این برنامه ها ممانعت می شود.

«جورج تنت» رئیس سابق سیا و سایر مقامات فعلی و سابق این سازمان اطلاعاتی در تلاشند تا پاسخ خود را به انتشار برنامه ریزی شده نسخه طبقه بندی نشده 6 هزار و پانصد صفحه ای حاصل مطالعات کمیته اطلاعاتی سنا درباره تاکتیک های شکنجه سیا آماده کنند.

*گزارش کمیته اطلاعاتی سنا درباره وحشیانه‌ترین تاکتیک‌های شکنجه سیا

سازمان سیا سال گذشته به سیستم های رایانه ای کمیته محققان سنا نفوذ کرد تا از اطلاعات احتمالی گزارش این محققان درباره روش های شکنجه خود دسترسی پیدا کند؛ پل با تاکید بر ضرورت ازن بین رفتن سیا به عنوان یکی از مرموزترین آژانس های دولت آمریکا، تاکید کرد که آن دسته از کسانی که از این گزارش آگاهی دارند، اعلام کرده اند که این گزارش حاوی جزئیات وحشیانه ترین تاکتیک های شکنجه سیا است که تاکنون افشا شده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان