بسته کاهش تحریم‌ها در توافق موقت ژنو به اقتصاد ایران کمکی نکرده است

بسته کاهش تحریم‌ها در توافق موقت ژنو به اقتصاد ایران کمکی نکرده است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا حضور یافت و گفت: بسته کاهش تحریم در توافق موقت ژنو به اقتصاد ایران کمکی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا حضور یافت و گفت: ما سال گذشته زمانی که برنامه مشترک اقدام را اعلام کردیم، گفتیم که انتظار نداریم که بسته کاهش تحریم‌ها در برنامه مشترک اقدام اقتصاد ایران را بهبود بخشد، و این بسته این کار را نکرده است (به اقتصاد ایران کمک نکرده است).

وی افزود: در طول توافق موقت ژنو، ما با اذعان به ایفای نقش ضروری فشارهای مالی در رسیدن و در طول برنامه مشترک اقدام، اجرای سخت تحریم‌ها را داشته‌ایم و این مهم است که این فشار در زمان برنامه مشترک اقدام تمدید شده ادامه پیدا کند.

کوهن ادامه داد: شرکتها دلایلی خوبی برای تردید در زمینه تجارت با ایران دارند. عمده تحریم‌ها پابرجا هستند و ما قویا قصد داریم که به اجرای تحریم‌های سخت ادامه دهیم.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: اقتصاد ایران امروز در مقایسه با روند رشد آن در قبل از سال 2011 به میزان 25 درصد کوچکتر است و این ضررها را طی سالهای پیش رو جبران نخواهد کرد. 1+5 تعهد کرده است که در دوران تمدید برنامه مشترک اقدام به کاهش برگشت پذیر، موقت و محدود تحریم‌ها ادامه دهد و اجازه آزادسازی بخش کوچکی از دارایی‌های بلوکه شده خود داشته باشد. این در شرایطی است که ایران به تعهدات خود در برنامه مشترک اقدام پایبند باشد.

وی افزود: ما اقداماتی را در دوران اجرای برنامه مشترک اقدام انجام دادیم که نشان داد ما درباره اجرای ساختار عمده تحریم‌ها جدی هستیم. من تردیدی ندارم که اگر ما به توافق نرسیم به اجرای تحریم‌ها ادامه خواهیم داد و فشار تحریم‌ها بر ایران ادامه خواهد داشت و تشدید خواهد شد.

کوهن ادامه داد: بحث تحریم‌ها بحث بین نهادی است و ما در این زمینه با وزارت خارجه و نهادهای اطلاعاتی آمریکا همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان