فعالیتهای جاسوسی واشنگتن اعتبار شرکتهای تکنولوژی آمریکا را به خطر انداخته است

فعالیتهای جاسوسی واشنگتن اعتبار شرکتهای تکنولوژی آمریکا را به خطر انداخته است

خبرگزاری تسنیم: بنیاد "نیو آمریکا" در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد اگر قدرت سازمان امنیت ملی آمریکا در جاسوسی از مشتریان خود محدود نشود شرکتهای تکنولوژی این کشور در رقابت با رقبای خارجی خود شکست بیشتری را متحمل خواهند شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ؛ هشدار بنیاد نیو آمریکا نسبت به تاثیر منفی فعالیتهای جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا بر کسب و کار شرکتهای تکنولوژی این کشور در شرایطی است که افشای فعالیتهای جاسوسی واشنگتن در سراسر جهان چالشهای زیادی را برای دولت اوباما به وجود آورده است.

بر اساس این گزارش بنیاد نیو آمریکا خواستار لغو مجوز سازمان امنیت ملی آمریکا برای جمع آوری و ضبط اطلاعات از کاربران و مشتریان شرکتهای فناوری اطلاعات شده است. این بنیاد همچنین خواستار آن شده است تا شرکتهای تکنولوژی آمریکا اجازه داشته باشند تا جزییات بیشتری را در خصوص اینکه چه اطلاعاتی را در اختیار دولت قرار می دهند منتشر کنند.

قانونی قرار است امروز در سنای آمریکا مورد بررسی قرار گیرد که در آن بخشی از توصیه های این بنیاد در نظر گرفته شده است. این بنیاد ضمن اشاره به نگرانی مدیران ارشد شرکتهای تکنولوژی آمریکا اعلام کرده است که ادامه فعالیتهای جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا می تواند بیش از 150 میلیارد دلار به صنعت فناوری و تکنولوژی آمریکا زیان وارد کند.

یک تحلیلگر ارشد مسائل فناوری اطلاعات در این باره تاکید کرد: سریع ترین آسیب ناشی از ادامه فعالیتهای جاسوسی متوجه فروش و کسب و کار شرکتهای فناوری و تکنولوژی آمریکا خواهد شد. مایکروسافت این مساله را بیشتر از مشتریان خود می شنود که نسبت به گذشته مراقبت بیشتری از این مساله می کنند که اطلاعات آنها چگونه و در کجا نگهداری و ذخیره می شود و این اطلاعات چگونه استفاده و حفاظت می شود.

البته سخنگوی شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که این مساله هنوز تاثیر زیادی بر فعالیتهای این شرکت نداشته است. شرکت "سرو اینت" در ایالت ویرجینیا که خدمات وبسایت را در سراسر جهان ارائه می کند از کاهش 30 درصدی مشتریان خارجی خود پس از افشای برنامه های جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا خبر داده است. ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا ژوئن 2013 میلادی اقدام به افشای برنامه اطلاعاتی کاخ سفید کرده است.

پس از اقدام اسنودن اعتماد نسبت به شرکتهای فناوری و تکنولوژی آمریکا به شدت از سوی مشتریان مورد آزمون و آزمایش قرار گرفته است. یک تحلیلگر دیگر فضای سایبری در این باره تاکید کرد: تامین کنندگان فضای اینترنتی و خدمات وبسایت از افشاگری های اسنودن در خصوص فعالیتهای سازمان امنیت ملی آمریکا به عنوان یک ابراز بازاریابی استفاده می کنند.

بنیاد خلاقیت و فناوری اطلاعات آمریکا نیز اعلام کرد: اگر مشتریان خارجی دیگر اقدام به خرید محصولات فناوری اطلاعات آمریکا نکنند شرکتهای آمریکایی تا سه سال آینده بیش از 35 میلیارد دلار را از دست خواهند داد.

انتهای پیام/پ
 

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان