یدیعوت آحارونوت: استراتژی حماس از مرحله دفاع به مرحله هجومی منتقل شده است

یدیعوت آحارونوت: استراتژی حماس از مرحله دفاع به مرحله هجومی منتقل شده است

خبرگزاری تسنیم: روزنامه یدیعوت آحارونوت اسرائیل نوشت: جنبش حماس در روزهای اخیر از وضعیت دفاع به مرحله هجومی منتقل شده است و در این راستا با استفاده از تونل­‌ها به محل استقرار نیروهای ارتش اسرائیل حمله می‌­کند.

به گزارش گروه بین­الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: جنبش حماس در روزهای اخیر از وضعیت دفاعی به مرحله هجومی منتقل شده است و حملات خود را به طور خاص با استفاده از تونل­‌ها انجام می‌­دهد، به این ترتیب که با عبور از این تونل‌­ها محل استقرار نیروهای ارتش اسرائیل را مورد حمله قرار می‌­دهد.

سربازان اسرائیل در انتظار تصمیمات سیاسی درجا می­‌زنند

به نوشته این روزنامه، در حالی که نیروهای ارتش اسرائیل در انتظار تصمیمات سیاسی رهبران اسرائیل، در مواضع خود درجا می­‌زنند، نیروهای مقاومت فلسطین دو شب پیش، برخی ساختمان­های اسرائیلی را بمب گذاری کردند و هنوز آژیرهای خطر در نقاط مختلف جنوب شنیده می‌­شود.

این روزنامه به نقل از یک منبع نظامی اسرائیلی نوشت: ارتش اسرائیل روز دشواری را پشت سر گذاشت و ده سرباز آن کشته شدند.

این منبع نظامی  تاکید کرد که باید در سطح سیاسی در مورد ورود به غزه یا بیرون آمدن از آن تصمیم نهایی گرفته شود.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، این منبع نظامی با انتقاد از اینکه سیاستمداران اسرائیلی نبرد کنونی را جنگ نمی‌­دانند گفت: مهم نیست که در سطح سیاسی اوضاع کنونی چه توصیفی دارد زیرا از نظر سربازان آنچه جریان دارد، جنگ است و فرماندهان ارتش وظیفه دارند نبرد را به جایی که باید برسد، هدایت کنند نه به سمتی که مردم می­‌خواهند.

وی در مورد تونل­‌های نیروهای مقاومت نیز یادآور شد که ارتش اسرائیل در پایان حملات نظامی نیز قادر به شناسایی تمام تونل­‌های مقاومت  نخواهد بود بلکه فقط با تخریب برخی از این تونل­ها امکان استفاده از آن را از بین می‌­برد.

به گفته این منبع نظامی وی، ارتش اسرائیل از ارتباطی که بین حفر و ساخت  تونل و فرماندهان بلند پایه جنبش حماس وجود دارد، غافلگیر شدند.

محوریت شناسایی تونل‌­ها و حمله به منازل اعضای مقاومت

یدیعوت احرونوت در ادامه نوشت: ارتش اسرائیل اکنون فقط بر شناسایی تونل­ها و تخریب آن و نیز حمله به منازل فعالان مقاومت ومحل شلیک موشک‌­ها متمرکز شده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه ارتش اسرائیل چند روز پیش آمادگی خود را برای توسعه حملات زمینی تکمیل کرد، نوشت: اما هنوز هیئت وزیران آن را تصویب نکرده است و در واقع کابینه اسرائیل در تلاش است تحرکات خود را بر اساس گزینه دیگری به جز حمله زمینی، سمت و سو دهد، با این حال اکنون نبرد در مناطق شرقی غزه  و در نزدیکی موانع مرزی متمرکز شده است، زیرا این نقاط جایی است که نیروهای حماس در آن تکاپو دارند و سربازان اسرائیلی نیز بیشتر در نبردهایی که در این نقاط رخ داده است، کشته شده­اند.

تکاپوی ارتش اسرائیل برای ورود به قلب غزه

به نوشته این روزنامه، اکنون اسرائیل در تکاپوی فراهم کردن امکان ورود به قلب غزه است و نیروهای زیادی نیز همچنان در نزدیکی مرز با غزه مستقر شده و برای ملحق شدن به نیروهایی که از مرز عبور کرده­اند، در انتظار چراغ سبز به سر می­‌برند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان