تایمز اسرائیل: شهرک‌نشین‌های اسرائیل کشتار کودکان در غزه را جشن گرفتند+لینک فیلم

تایمز اسرائیل: شهرک‌نشین‌های اسرائیل کشتار کودکان در غزه را جشن گرفتند+لینک فیلم

خبرگزاری تسنیم: فیلمی که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده شهرک‌نشین‌های اسرائیلی را در حالی نشان می‌دهد که با سر دادن آواز کشتار کودکان در غزه را جشن گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه تایمز اسرائیل فیلمی از شهرک‌نشین‌های اسرائیلی منتشر کرده که با سردادن شعارهایی مانند «فردا مدرسه‌ای در کار نیست؛ کودکی در غزه باقی نمانده» کشتار کودکان در غزه را جشن گرفته‌اند.

سرودی که شهرک‌نشین‌ها به زبان عبری در حال خواندن آن هستند در ادامه به عباراتی می‌رسد که ترجمه آن چنین است: «من از تمام عربها متنفرم» و «غزه یک گورستان است.»

شهرک‌نشین‌ها در این تظاهرات همچنین خواستار آن شده‌اند که شهروندی عرب‌های اسرائیل لغو شود.

به نوشته روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، این تظاهرات روز شنبه در «میدان رابین» در تل‌آویو انجام شده است و صدها نفر در آن شرکت کرده‌اند. برخی از افراد شرکت‌کننده در این تظاهرات از دیگران می‌خواهند خواندن این سرود را متوقف کنند، اما توجهی به پیشنهاد آنها نمی‌شود.

تظاهرات‌کنندگان احمد تیبی و حنین زعبی، نماینده‌های عرب پارلمان اسرائیل را هم تهدید کرده‌اند: «احد تیبی، این را بدان، بچه بعدی که کشته می‌شود، کودک توست.». آنها همچنین شعار می‌دهند: «این کشور یهودی است؛ از تو متنفریم حنین زعبی!»

این فیلم را می‌توانید در این لینک ببینید

جنگنده‌های رژیم اسرائیل از 17 تیر (8 ژوئیه) نقاط بیشماری از نوار غزه را بمباران و خانه‌ها را تخریب و خانواده‌های فلسطینی زیادی را زیر آوارها مدفون کرده‌اند. همچنین، تانک‌های رژیم اسرائیل 26 تیر (17 ژوئیه) حملات زمینی به نوار غزه را آغاز کردند.

به گفته منابع بهداشتی و بیمارستانی فلسطین در این حملات تاکنون بیش از 1200 نفر کشته و بیش از 6 هزار و 200 نفر از آنان نیز مجروح شده‌اند. آمارهای سازمان ملل حاکی است بیش از دو سوم افراد کشته شده غیرنظامی هستند که عده زیادی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

رژیم صهیونیستی در خلال 23 روز که از تهاجم به نوار غزه می‌گذرد بارها به بیمارستان‌ها، مدارس و پارکهای محل بازی کودکان حمله کرده است. تانک‌های ارتش اسرائیل عصر روز پنجشنبه هفته گذشته یک مدرسه در بیت حانون را که تعداد زیادی از فلسطینیان از جمله کودکان و افراد آسیب پذیر به آن پناهنده شده بودند هدف قرار دادند. در این حمله دست‌کم 16 نفر کشته شدند. این مدرسه تحت نظر سازمان ملل اداره می‌شد.

رژیم اسرائیل همچنین از ژوئن 2007 میلادی، نوار غزه را تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار داده و از ارسال هرگونه کمک بشردوستانه به این منطقه فقیرنشین فلسطین جلوگیری می‌کند.

محاصره تحمیلی اسرائیل بر غزه حدود یک میلیون و هشتصد هزار ساکن این منطقه را از دسترسی به حقوق اولیه‌ای چون حق آزادی تردد، حق اشتغال و برخورداری از بهداشت و آموزش محروم کرده است.

انتهای پیام/م.

 

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان