مروان برغوثی: مقاومت راه مقابله با اشغالگران است

مروان برغوثی: مقاومت راه مقابله با اشغالگران است

خبرگزاری تسنیم: مروان برغوثی از رهبران ارشد زندانی جنبش فتح در زندان‌های رژیم اسرائیل مقاومت را راه مقابله با اشغالگران و دستیابی به آزادی، استقلال و بازگشت آوارگان فلسطینی به میهن خویش دانست و خواستار حمایت مردمی و سیاسی از مقاومت شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مروان برغوثی در بیانیه‌ای که از داخل زندان هداریم در شمال فلسطین اشغالی توسط وکلایش به خبرگزاری آناتولی ترکیه ارسال کرد، خواستار تحرک مردمی، ملی و سیاسی برای یاری رساندن به نوار غزه و حمایت و گردهم آمدن کامل حول گزینه مقاومت فراگیر و فعال سازی آن در سراسر سرزمین فلسطین شد.

وی همچنین خواهان حمایت و تقویت دولت وفاق ملی شد که به‌ریاست رامی الحمدالله در ژوئن گذشته تشکیل شد و به شکاف و دودستگی داخلی بین فلسطینی‌ها پایان داد.

برغوثی بر لزوم اصرار برای پایان محاصره تحمیلی علیه نوار غزه از طریق بازگشایی و فعالت دوباره فرودگاه و بندر غزه و گشوده شدن گذرگاه‌های زمینی به‌طور 24ساعته و بی‌قید و شرط تأکید کرد.

وی همچنین از کشورهای عربی و جهان خواست تا صندوق ویژه‌ای را برای بازسازی غزه تأسیس کنند.

رهبر زندانی جنبش فتح همچنین خواستار تقویت شراکت ملی و بازنگری در همه وظایف تشکیلات خودگردان برای خدمت به گزینه مقاومت و پایداری شد و تأکید کرد: گزینه مقاومت همواره همان گزینه‌ای خواهد بود که مردم ما از آن حمایت خواهند کرد و این گزینه ضامن مقابله با اشغالگری و شهرک سازی و راه دستیابی به آزادی و بازگشت آوارگان و استقلال است.

مروان برغوثی یکی از چهره‌های سرشناس فلسطینی در کرانه باختری است که درپی صدور پنج حکم حبس ابد و حکم 40ساله زندان، در مجموع تاکنون 18 سال را در زندان سپری کرده است. دادگاه رژیم اسرائیل برغوثی را به دست داشتن در فعالیت‌هایی که منجر به کشته و زخمی شدن صهیونیست‌ها شد، متهم کرده بود.

*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان