۹۰ درصد واحدهای صنعتی خراسان‌رضوی متعلق به بخش خصوصی است

90 درصد واحدهای صنعتی خراسان‌رضوی متعلق به بخش خصوصی است

خبرگزاری تسنیم: استاندار خراسان رضوی گفت: وجود ۶ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی که ۹۰ درصد آن را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد، نشان دهنده زمینه‌های بسیار مناسب فعالیت‌های اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان صبح امروز در سومین گردهمایی رؤسای صنعت و معدن و تجارت استان‌های کشور که در هتل طرقبه برگزار شد، با اشاره به اینکه مشهد مقدس پذیرای زائران بسیار زیادی است اظهار کرد: 30 درصد از صادرات افعانستان و 50 درصد از صادرات آسیای میانه را خراسان رضوی انجام می‌دهد.

استاندار خراسان رضوی افزود: وجود 6 هزار و 200 واحد صنعتی که 90 درصد آن را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد نشان دهنده زمینه‌های بسیار مناسب فعالیت‌های اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی با مشکلات بسیار زیادی رو به رو است خاطرنشان کرد: 46 نوع ماده معدنی در سطح استان وجود دارد که خود حائز اهمیت است اما مشکلاتی دارد که باید توسط مسئولان عالی رتبه کشوری حل شود.

رشیدیان با اشاره به اینکه در بحث تعاملات اقتصادی بین دیگر کشورها، استان خراسان رضوی سابقه طولانی دارد خاطرنشان کرد: صادرات استان خراسان رضوی نیز باید مد نظر قرار بگیرد و در این زمینه فعالیت های مناسب انجام شود.

رشیدیان با اشاره به اینکه در شرایطی به صنایع فشار می‌آوریم تا قیمت را افزایش ندهند، تصریح کرد: در بحث مالیات، حقوق کارگر و افزایش سوخت روی آنها فشار زیادی وارد شده است و در این ارتباط نیاز هست به صنایع کمک شود.

رشیدیان تصریح کرد: باید برخی از قوانین و مقررات موجود در این زمینه اصلاح شود زیرا برخی قوانین بسیار دست و پا گیر هستند و اجازه فعالیت های اقتصادی مناسب را نمی دهد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon