تجهیز کرانه باختری یک اصل عقلانی است/ انتقاد از مواضع مصر در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی

تجهیز کرانه باختری یک اصل عقلانی است/ انتقاد از مواضع مصر در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس مسائل سیاسی تجهیز و تسلیح کرانه باختری را یک اصل عقلانی دانست و از موضع ضعیف کشور مصر در عدم حمایت از مردم غزه انتقاد کرد.

یدالله جوانی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به مردم فلسطین و تجهیز کرانه باختری گفت: این فرمایش حضرت آقا مبتنی بر یک اصل عقلانی است چرا که رژیم صهیونیستی یک رژیم سفاک، آدمکش و کودک‌کش است و در طی 66 سال گذشته براساس زورگویی‌های خود به اشغال سرزمین‌های مسلمانان پرداخته است. 

وی افزود: رژیم صهیونیستی به هیچ اصولی پایبند نیست و برای حفظ حقوق و تامین امنیت یک راه دارد و آن افزایش قدرت دفاعی است و ملت‌های مسلمان باید به این مسئله توجه خاص داشته باشند و بدانند که برای مقابله با زورگویی‌های این رژیم باید تک تک مردم فلسطین را مجهز کرد. 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اسلام وظیفه سنگینی را بر دوش مسلمانان در دفاع از برادران خود گذاشته است و کشورهای اسلامی باید به این مسئله توجه خاص داشته باشند، خاطرنشان کرد: حقیقتا جنایت‌‌های رژیم صهیونیستی دل همه را به درد آورده است و امروز در اقصی نقاط جهان از اروپا تا آمریکا همه اظهار همدردی با مظلومان فلسطین می‌کنند. 

جوانی با انتقاد از موضع ضعیف برخی از دولتمردان کشورهای اسلامی در قضیه غزه گفت: حتی اگر مسلمان هم نباشیم نباید نسبت به این فجایع رخ داده در فلسطین ساکت بمانیم. باید احساس وظیفه کنیم و به بی‌دفاعان غزه کمک کنیم.

وی برهمین اساس خاطرنشان کرد: امروز مشاهدیم که دولت مصر عملکرد بسیار ضعیفی را در قبال فلسطینی‌ها از خود نشان می‌دهد. مصر نباید فراموش کند که مسلمان هستند و نباید جنایت‌های رژیم صهیونیستی را فراموش کنند. 

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: تنها راه مقابله با سگ هار و گرگ درنده قدرت و ادوات نظامی است و باید به مردم فلسطین در این زمینه کمک کنیم. همه باید دست به دست هم دهیم و به مردمی که مورد ظلم واقع شدند کمک کنیم و همه کشورهای اسلامی مسلمان در این زمینه باید پیشقدم باشند. 

جوانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان متحد بودند رژیم صهیونیستی جرات تجاوز را نداشت و این درندگی امروز آنها به خاطر بی‌کفایتی برخی دولتمردان اسلامی بوده است و چه خوب است که این کشورها به وظیفه اسلامی خود عمل کنند تا در نزد خداوند نیز مأجور باشند. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
triboon