تصویب قطعنامه در سنای آمریکا درباره ضرورت حق اسرائیل بر دفاع از خود

تصویب قطعنامه در سنای آمریکا درباره ضرورت حق اسرائیل بر دفاع از خود

خبرگزاری تسنیم: سنای آمریکا قطعنامه ای را به تصویب در آورد که در آن بر ضرورت حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر حماس تاکید دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، سنای آمریکا به اتفاق آراء قطعنامه ای را با هدف حمایت از حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود در برابر حماس، به تصویب در آورد.

در این قطعنامه همچنین اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل در جهت تحقیق به عملیات های نظامی اسرائیل در غزه محکوم شده است.

این قطعنامه روز گذشته (سه شنبه) توسط قانونگذاران مجلس سنا به تصویب در آمد؛ در این قطعنامه گزارش اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل محکوم شده است؛ گزارشی که در آن اعلام شده که اسرائیل علیه فلسطینیان مرتکب نقض حقوق بشر شده است.

«هری رید» رهبر اکثریت دموکرات های سنا گزارش اخیر سازمان ملل درباره اسرائیل را نفرت انگیز خواند و اعلام کرد که این گزارش در به رسمیت شناختن این حقیقت که اسرائیل در حال دفاع از خود در برابر حملات سازمان تروریستی حماس است، ناکام بوده است.

این مقام ارشد سنا گفت: من همواره یکی از حامیان سازمان ملل بوده ام اما از آنچه هفته گذشته دیدم بیزارم؛ آن (گزارش) بسیار یک طرفه بود.

«میچ مک کانل» رهبر اقلیت جمهوریخواهان سنای آمریکا نیز یکی از حامیان این قطعنامه اسرائیلی بود؛ وی در این باره گفت که جمهوریخواهان در دفاع از اسرائیل با یکدیگر متحد هستند و حق اسرائیل در دفاع از خودش باید تائید شود.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که بیش از سه هفته از آغاز عملیات های وحشیانه نظامی اسرائیل علیه فلسطینیان نوار غزه می گذرد و بیشتر تلفات این حملات را کودکان و زنان بی گناه غیرنظامی تشکیل می دهند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت