بسته‌های پیشگیری و بهداشتی طرح تحول نظام سلامت به‌زودی ابلاغ می‌شود


بسته‌های پیشگیری و بهداشتی طرح تحول نظام سلامت به‌زودی ابلاغ می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: بسته‌های پیشگیری و بهداشتی طرح تحول نظام سلامت به‌زودی ابلاغ می‌شود.

علیرضا رئیسی درگفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از افزایش زایمان طبیعی در این استان خبر داد و اظهار کرد:  زایمان‌های سزارینی در استان بوشهر کاهش یافته و زایمان‌های طبیعی 5 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه کشور ما از نظر زایمان‌های سزارینی در بین سه کشور نخست دنیا قرار دارد، افزود: تا پایان تیر امسال بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کمتر از 2 ماه در همه بیمارستان‌های استان بوشهر، 700 زایمان طبیعی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهراز رایگان شدن زایمان‌های طبیعی از اردیبهشت ماه امسال در استان خبر داد و افزود:  با اجرای طرح نظام سلامت و حذف فرانشیز زایمان طبیعی، تاکنون 700 مورد زایمان طبیعی ثبت شده که کل هزینه انجام شده برای زایمان‌های طبیعی دراستان بوشهر یک میلیارد و 21 میلیون ریال بوده و ازسوی نظام هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شده است.

رئیسی با بیان اینکه بیماران بین 5 تا 10 درصد هزینه بیمارستانی پرداخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون هزینه‌های بیماران در بیمارستاهای استان 97 میلیارد ریال بوده که بیماران تنها شش میلیارد ریال پرداخت و مابقی از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین شده است.

وی از پرداخت 35 میلیارد و 797 میلیون ریال به عنوان کارانه و اضافه کار پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های استان خبرداد و گفت: در این مدت ما به التفاوت ویزیت پزشکان از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت واین مهم سبب شده که پزشکان متخصص و فوق تخصص بیشتری جذب بیمارستان‌ها شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهربا اشاره به اینکه توجه به زیرساخت‌های بهداشتی سبب کاهش ساخت مراکز درمانی می‌شود، گفت: بسته‌های پیشگیری و بهداشتی نیز در اجرای طرح تحول نظام سلامت بزودی ابلاغ می‌شود که با افزایش شاخص‌های بهداشتی دیگر نیازی به بیمارستان سازی نیست.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon