۸۲ درصد قربانیان حملات اسرائیل در غزه غیرنظامیان هستند

82 درصد قربانیان حملات اسرائیل در غزه غیرنظامیان هستند

خبرگزاری تسنیم: دیده بان حقوق بشر اروپا–مدیترانه امروز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که حدود ۸۲ درصد قربانیان تجاوز اسرائیل علیه نوار غزه را که امروز وارد بیست و سومین روز شده است، غیر نظامیان تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، در گزارش دیده بان حقوق بشر اروپا–مدیترانه آمده است که ارتش اسرائیل در روزهای اخیر هدف قرار دادن غیر نظامیان فلسطینی را افزایش داده است بدون اینکه تدابیر ضروری برای دور نگه داشتن آنها از آثار حملات، اتخاذ نماید.

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل 56 خانواده فلسطینی و به عبارتی حدود 250 نفر از اعضای این خانواده ها را به طور کامل قتل عام کرده است.

در این گزارش آمده است که ارتش رژیم صهیونیستی بدون هشدار قبلی، خانه های فلسطینیان را بر سر آنها خراب می کند که این امر یک جنایت جنگی محسوب می شود.

دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه همچنین در گزارش خود آورده است که جنگ غزه خسارت های زیادی به بخش های مختلف اقتصادی غزه که از 8 سال پیش تحت محاصره تحمیلی قرار دارد، وارد آورده است و بر اساس برآوردهایی اولیه این خسارت ها به 880 میلیون دلار آمریکا می رسد که 640 میلیون دلار آن خسارت های مستقیم و بقیه نیز خسارت های غیر مستقیم است.

بر پایه این گزارش، بیش از 214 هزار و 500 نفر آواره شده اند که نیمی از آنها به مدارس آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی در غزه (آنروا) پناه برده اند.

این در حالی است که امروز چهارشنبه بر اثر حمله توپخانه‌ای اسرائیل به مدرسه ابو الحسین متعلق به اونروا در اردوگاه جبالیا 20 فلسطینی شهید و 40 تن دیگر زخمی شدند.

در همین رابطه روز گذشته بیش از 120 فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل به مناطق مختلف در غزه به شهادت رسیدند و 250 تن دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد بعد از گذشت 23 روز از آغاز حملات اسرائیل به غزه بیش از 1262 فلسطینی شهید و بیش از 7070 تن دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/پ

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان