۸۰ درصد افراد دیالیزی در شهرستان ابهر بالای ۵۰ سال هستند‌


80 درصد افراد دیالیزی در شهرستان ابهر بالای 50 سال هستند‌

خبرگزاری تسنیم: مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان ابهر گفت: در حال حاضر ۴۱ بیمار کلیوی در شهرستان ابهر وجود دارد که ۸۰ درصد آنها را افراد ۵۰ سال به بالا تکیل می‌دهد.

داود قزوینیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان، اظهار کرد: 40 بیمار هم با انجام پیوند کلیه از دیالیز رها شده‌اند که 30 درصد آنها را افراد کمتر از 30 سال تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: 100 درصد از هزینه‌های دارویی افراد تحت پوشش توسط انجمن حمایت از بیماران کلیوی تامین می‌شود که امسال حدود 20 میلیون و 560 هزار ریال بابت این موضوع صرف شده است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان ابهر ابراز کرد: به منظور کاهش آمال و رنج خانواده‌های بیماران و برداشتن گام های انسان دوستانه، انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان ابهر هزینه ایاب و ذهاب افراد مراجعه کننده از روستاهای دور و نزدیک را پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عوامل وراثتی، دیابت و فشار خون عامل اصلی شیوع بیماری کلیه در انسان است.

قزوینیان افزود: عامل 60 درصد بیماری افراد تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی ابهر مربوط به فشار خون است.

وی عنوان کرد: به منظور افزایش کمک‌های مالی انجمن به افراد تحت پوشش و با هدف بهبود هر چه بیشتر خدمات انجمن به بیماران هدف، کمیته بانوان انجمن با همکاری خیران در هفته دوم ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری جشنواره غذا در شهرستان ابهر کردند که با فروش و عرضه محصولات غذایی مبلغ 120 میلیون ریال جمع آوری شد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی اظهار کرد: مبلغ یاد آوری شده به حساب مستقیم انجمن حمایت از بیماران کلیوی ابهر برای کمک مالی هر چه بیشتر به بیماران هدف واریز شد.

وی تصریح کرد: با هدف ارتقا سطح هنری افراد هدف، کلاس‌های آموزشی ویژه تابستان توسط انمن حمایت از بیماران کلیوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ آ 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon