هیچ موافقتی درباره نحوه ابطال آرا دور دوم انتخابات صورت نپذیرفته است

هیچ موافقتی درباره نحوه ابطال آرا دور دوم انتخابات صورت نپذیرفته است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی تیم انتخاباتی عبدالله اعلام کرد که تاکنون هیچ موافقتی در مورد نحوه ابطال آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان میان تیم‌های عبدلله و احمدزی صورت نپذیرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «فاضل سنچارکی» سخنگوی تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرده است که اگر ملاحظات این تیم در نحوه ابطال آرا در نظر گرفته نشود ادامه روند بازشماری آرای دور دوم انتخابات این کشور هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی گفت: در مورد لایحه ابطال آرا تاکنون موافقت اصولی صورت نگرفته است، ما درباره این مسئله ملاحظات بسیار جدی داریم، در حال تماس، رایزنی و گفت‌وگو با سازمان ملل متحد هستیم، اگر این ملاحظات در نظر گرفته نشود بعید است که ما بتوانیم نسبت به تأمین شفافیت انتخابات اطمینان پیدا کنیم و تا زمانیکه این موضوع حل و نهایی نشود، ادامه بررسی آرا مشکل را حل نمی‌کند.

سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی ادامه داد: خواستیم تا در این رابطه نظر کمیسیون مستقل انتخابات را نیز داشته باشیم، اما با وجود تلاش‌های مکرر موفق نشدیم.

سنچارکی اضافه کرد: تیم اصلاحات و همگرایی علاوه بر اینکه خواهان افزایش نقش سازمان ملل در روند بازشماری آرا و بررسی جدی تفاوت میان حوزه‌های انتخاباتی در دو دور انتخابات می‌باشد، همچنان بر ابطال آرای صندوق‌هایی تأکید دارد که در آن‌ها بیش از 600 رأی ریخته شده است اما به باور وی، تیم تحول و تداوم این درخواست تیم اصلاحات و همگرایی را نپذیرفته است.

«محمد داود سلطان زوی» یکی از اعضای تیم انتخاباتی اشرف‌غنی احمدزی در واکنش به موضع‌گیری جدید تیم اصلاحات و همگرایی به «رادیو آزادی» گفت: ما دیگر نمی‌توانیم به هر درخواستی مبنی بر تغییر در چگونگی روند بازشماری آرا پاسخ مثبت بدهند.

روند بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان تاکنون 3 مرتبه به دلیل اختلاف‌نظر میان تیم‌های انتخاباتی عبدالله و احمدزی متوقف شده است.

انتهای پیام/پ
 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت