واکنش احزاب پاکستان به سپردن «اسلام‌آباد» به ارتش

واکنش احزاب پاکستان به سپردن «اسلام‌آباد» به ارتش

خبرگزاری تسنیم: احزاب مختلف سیاسی و مذهبی پاکستان نسبت به تصمیم نواز شریف نخست‌وزیر این کشور مبنی بر سپردن اسلام‌آباد به ارتش برای مدت سه ماه واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، احزاب مختلف سیاسی و مذهبی پاکستان نسبت به تصمیم نواز شریف نخست‌وزیر این کشور مبنی بر سپردن اسلام‌آباد به ارتش برای مدت 3 ماه واکنش نشان دادند.

رهبران احزاب مختلف پاکستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این تصمیم نواز شریف، سپردن پایتخت کشورشان به ارتش را نوعی دیکتاتوری خوانده و معنی این عمل را ناتوانی و عدم موفقیت دولت در پیشبرد برنامه‌هایش دانستند.

«شجاعت حسین» رهبر حزب مسلم لیگ - شاخه قاعد اعظم پاکستان با انتقاد به این تصمیم نواز شریف گفت: دولت نوازشریف برای نیل به اهداف سیاسی از ارتش به عنوان سپر استفاده نکند. در حالی که ارتش در عملیات گسترده «وزیرستان شمالی» به سر می برد، دولت نباید آن را گرفتار مسایل بیشتری کند.

«خان‌زاده خان» از رهبران حزب «مردم» پاکستان نیز در این رابطه اعلام داشت: وزیر کشور از منسب و مقام خود استعفا دهد اگر آن‌ها توانایی اداره و کنترل پایتخت را ندارند چگونه می‌خواهند تما پاکستان را اداره کنند.

«لیاقت بلوچ» دبیر کل حزب جماعت اسلامی پاکستان در این باره اظهار داشت: سپردن پایتحت کشور به ارتش، عدم موفقیت دولت را نشان می‌دهد، اکنون نواز شریف باید کشور را از بحران خارج کرده و از پرداختن به مسائل شخصی خود در حکومت و حاکمیت پرهیز کند.

«آفتاب احمد خان شیرپاو» رئیس «حزب قومی وطن» و وزیر سابق کشور پاکستان گفت: ما با فراخوان ارتش به اسلام آباد مخالفت می‌کنیم زیرا این تصمیم خلاف منافع مردم کشور است، نوازشریف باید بداند که از تظاهرات «عمران خان» به دولت هیچ آسیبی نخواهد رسید.

نواز شریف تصمیم گرفته است کنترل اسلام‌آباد پایتخت پاکستان را به مدت 3 ماه به ارتش این کشور واگذار کند که به باور کارشناسان این تصمیم در جهت مقابله با تحرکات عمران خان و سایر گروه‌های مخالف دولت گرفته شده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان