حماس: هرگز خلع سلاح مقاومت را نمی‌پذیریم

حماس: هرگز خلع سلاح مقاومت را نمی‌پذیریم

خبرگزاری تسنیم: عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که حماس هیچ شرطی را برای پذیرش طرح ابتکاری مصر تحمیل نمی‌کند بلکه هر چه هست خواسته ملی فلسطین است که همه گروه‌های فلسطینی درباره آن توافق کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، «اسامه حمدان» با اشاره به اینکه شروط حماس خواسته ملی فلسطین و مورد توافق همه گروه های فلسطینی است، گفت که این شروط از طریق هیأت فلسطینی به مصر ارائه خواهد شد.

وی اظهار داشت: جنبش حماس هرگز هیچ توافقنامه ای که خلع سلاح مقاومت فلسطین را تضمین کند، نخواهد پذیرفت.

حمدان تصریح کرد که تونل های ارتباطی بین غزه و اسرائیل بخشی از سلاح مقاومت است که مذاکره بر سر آن وجود ندارد و تونل های واقع در بین مصر و غزه نیز بخشی از روش شکست محاصره تحمیلی بر غزه برای تامین برخی کالاهای ضروری مایحتاج مردم غزه است.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار بازگشایی دائمی گذرگاه رفح برای انتقال کالاها و تردد افراد از این گذرگاه شد و افزود که غزه بخشی از امنیت ملی مصر است.

وی اشاره کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» مسئول مدیریت گذرگاه ها خواهد بود.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی در روز بیست و سوم از تجاوز خود به نوار غزه با ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای بیش از 40 فلسطینی را به شهادت رساند تا به این ترتیب تعداد کل شهدا به 1267 و زخمی‌ها به 7110 تن برسد.

انتهای پیام/پ


 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان