منصوریان: در خدمت کی‌روش یک دانشگاه بزرگ و فشرده را تجربه کردم

منصوریان: در خدمت کی‌روش یک دانشگاه بزرگ و فشرده را تجربه کردم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: من جزو مربیان خوش‌شانس نسل ۹۸ هستم که در خدمت کی‌روش یک دانشگاه بزرگ و فشرده را تجربه کردم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفت تهران ابتدا ضمن اشاره به درگذشت ناصر احمدپور، پیشکسوت مطبوعات ورزشی ایران گفت: جامعه رسانه‌ای یکی از خوش‌قلم‌ترین اعضای خود را از دست داد. من و امثال من اگر در فوتبال ایران رشد می‌کنیم و چهره می‌شویم به خاطر حضور امثال شما افراد رسانه‌ای است. من این ضایعه را به شما و خانواده احمدپور تسلیت می‌گویم.

وی در خصوص حضورش در باشگاه نفت خاطرنشان کرد: من مربیگری را با حضور در مدرسه فوتبال خودم آغاز کردم و پس از آن با اعتمادی که آقای اولیایی به بنده داشت به پاس همدان رفتم. واقعاً من از کاظم اولیایی به خاطر اینکه در دو مقطع به من کمک کرد، تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران خاطر نشان کرد: بعد از آن هم جزو مربیان خوش‌شانس فوتبال این مملکت بودم که کارم را زیر پرچم کشورم ادامه دادم و در تیم ملی و تیم‌های زیر 22 و 23 سال فعالیت داشتم. حالا فکر می‌کنم پس از وقفه‌ای شش ساله به رده باشگاهی برگشتم که آن هم به واسطه دومین حضورم در نفت است. البته در حضور اول جوان بودم اما امروز متفاوت‌تر از گذشته هستم.

منصوریان یادآور شد: فکر می‌کنم حضور در شرایط دشوار و نیمکت سخت تیم ملی مرا پخته‌تر کرده است. ضمن اینکه من پایه‌های مربیگری را از قطبی و کی‌روش آموختم که آنها نقش زیادی در تغییر فکری و دیدگاه فوتبالی من داشتند. من جزو مربیان خوش‌شانس نسل 98 هستم که در خدمت کی‌روش یک دانشگاه بزرگ و فشرده را تجربه کردم.

وی در خصوص اینکه چرا تیم نفت را برای ادامه مربیگری انتخاب کرده است، گفت: علت انتخاب باشگاه نفت توسط من این بود که این باشگاه از نظر مدیریتی دیدگاه‌ حرفه‌ای دارد و مربیانش حاشیه امنیت خوبی دارند. مدیران باشگاه نفت به مربیان خود اعتقاد راسخ دارند و از آنها حمایت می‌کنند. مسئولان باشگاه نفت خیلی سخت در کادر فنی تیم‌شان تغییر ایجاد می‌کنند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه «فکر می‌کنید فردا بازی پرسپولیس - نفت از نظر فنی چطور باشد؟»، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم قرعه‌کشی لیگ امسال خیلی خوب برگزار شد و فکر نکردن به جایگاه دو تیم پرسپولیس و استقلال روی روند کیفی لیگ هم تأثیر خواهد داشت. بدون شک فردا شاهد بازی زیبایی خواهیم بود، چون دیدگاه ما این است که ضمن ارائه یک فوتبال زیبا به فکر نتیجه‌گیری باشیم.

وی افزود: خوشبختانه تیم‌های علی دایی نیز همیشه بهترین فوتبال را به نمایش گذاشته‌اند که این به زیباتر شدن بازی فردا کمک می‌کند.

منصوریان به تفاوت‌های دو تیم پرسپولیس و نفت اشاره کرد و گفت: عمده تفاوت ما در تماشاگران خواهد بود، جایی که ما تیمی بدون تماشاگر هستیم و پرسپولیس از نظر هوادار نیمی از کشور را در اختیار دارد. البته احساس می‌کنم در بازی فردا غریبه نباشیم، چون بخش از هواداران استقلال که سال‌هاست منصوریان را در مستطیل سبز ندیدند فردا به ورزشگاه می‌آیند و در جایگاه‌های هشت و نه که برای استقلالی‌هاست، می‌نشینند.

وی ادامه داد: امیدواریم بازی فردا باکیفیت باشد اما در شروع لیگ بازیکنان از نظر بدنی زیاد روی فرم نیستند و البته دو نیمکت هم می‌خواهند منافع خود را حفظ کنند. مسئله دیگر این است که اگر این بازی مثلاً در ساعت 17 برگزار می‌شد شاید بی‌کیفیت بود اما حالا که ساعت 19 و 40 دقیقه برگزار می‌شود می‌تواند کیفیت بالایی داشته باشد، چون وضعیت آب و هوایی در کیفیت بازی تأثیرگذار است.

سرمربی نفت تهران همچنین خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم تیم نفت کلاً 150 هوادار داشته باشد، آن هم به خاطر این است که ما 30 بازیکن داریم که اگر خانواده هر بازیکن را پنج نفر حساب کنیم می‌شود 150 نفر!

منصوریان در مورد اینکه چه بازیکنانی جذب تیم نفت شده‌اند و چقدر به تیمش امیدوار است، تصریح کرد: نفت برای فصل جدید پنج ستاره خود را از دست داده، هر چند این باشگاه بیشتر سازنده است و تیم‌های دیگر هستند که با ولخرجی در بازار نقل‌وانتقالات حضور پیدا می‌کنند. در مجموع ما دو بازیکن باتجربه به نام ایمان مبعلی و غلامرضا رضایی را جذب کردیم و 13 بازیکن از تیم فعلی و گذشته امید و شش بازیکن از تیم جوانان را جذب کردیم. در کنار اینها دیوید ویکروم هم به تیم ما اضافه شده که جزو خارجی‌هایی است که بیشتر ایرانی است و فارسی را بهتر از من و شما صحبت می‌کند. 

«وقتی قرار است در هفته اول لیگ برتر با پرسپولیس بازی کنیم باید اسلحه پنهان داشته باشیم»،‌ وی با بیان این جمله در خصوص اینکه چرا تیمش در هفته‌های اخیر کمی پنهان شده بود، گفت: نوع قرعه‌کشی و رویارویی با پرسپولیس این مسئله را ایجاب می‌کند که کمپ ما پیش از این دیدار کمی بسته باشد.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در پاسخ به این سؤال که هدفگذاری او و باشگاه نفت برای لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا چیست، اظهار داشت: باشگاه نفت یک سند چشم‌انداز تا سال 1397 دارد که فکر می‌کنم سال گذشته با کسب سهمیه آسیایی یکی دو سال از هدفش جلوتر باشد اما با توجه به تغییراتی که تیم ما داشته و اینکه تیم‌های دیگر هم قدرتمندتر شده‌اند هدف اصلی ما در لیگ برتر این است که سهمیه آسیایی را کسب کنیم.

منصوریان ادامه داد: در لیگ قهرمانان آسیا هم می‌توانیم الگویی مانند فولاد خوزستان داشته باشیم که فصل گذشته بخش اعظمی از هواداران فوتبال روی این تیم در بازی‌های آسیایی حساب نمی‌کردند اما فولاد نشان داد که می‌تواند از پرچم کشورمان دفاع کند. به هر حال ما برای لیگ قهرمانان آسیا ابتدا یک صخره کوچک به نام بازی پلی‌آف داریم که این صخره کوچک می‌تواند باعث حذف‌مان شود و هم ما را به مرحله گروهی برساند. اگر به مرحله گروهی رسیدیم می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه چطور می‌شود لیگ فوتبال کشورمان به پویایی برسد، گفت: شما اگر الان به کمیته انضباطی بروید می‌بینید که باشگاه‌ها 50 میلیارد بدهی دارند. ما اگر می‌خواهیم به لیگی پویا برسیم ابتدا باید ردیف بودجه‌ای را برای باشگاه‌ها در نظر بگیریم که کار دشواری نیست.

«مخالف قانونی به اسم سقف بودجه هستم»، منصوریان با تأکید بر این موضوع ادامه داد: در قسمت بعدی باید امکانات سخت‌افزاری‌مان را قوی کنیم. احساس می‌کنم در این زمینه ضعف داریم، چرا که نسبت به افزایش امکانات جبر و اجبار نداریم. امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که هیچ باشگاهی برای شروع فصل بدهکار نباشد چون بدهکاری باعث ایجاد ناامنی می‌شود.

وی لزوم داشتن تقویمی منسجم برای مسابقات اشاره کرد و گفت: باید به تقویم مسابقات نگاه کنیم چون من مربی نمی‌دانم که در اسفندماه تیمم چه برنامه‌ای دارد و باید چه کار کند. متأسفانه در لیگ ما در یک مقطع 20 دیدار پشت سر هم برگزار می‌شود و در یک مقطع هم لیگ 45 روز تعطیل می‌شود.

سرمربی تیم نفت در مورد مشکلاتی که برای کارت معافیت برخی از بازیکنان لیگ برتری ایجاد شده است، گفت: به هیچ بازیکنی نباید برای این موضوع ایراد بگیریم، چون نهادهای پایین‌تر باعث می‌شود که یک فوتبالیست یک کارت معافی سنددار داشته باشد. اینکه نفراتی وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند، خوب نیست، چون یک بازیکن جوان 20 ساله متوجه می‌شود که با پرداخت مبلغی کارت معافی بگیرد و روی همین کارت معافی هم به بازیکن گذرنامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: درست است که الان می‌گویند 21 بازیکن این مشکل را دارند اما مطمئنم که در 10 سال گذشته بیش از 105 بازیکن چنین کاری انجام دادند و کسی متوجه نشده است. به هر حال وجود چنین مشکلی بیشتر به نفع تیم‌هایی مانند تراکتورسازی و ملوان است که می‌توانند به راحتی ستاره‌ها را جذب کنند. و تیم خود را قدرتمند سازند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon