رمان «همگی پشتیبان خودمان هستیم» کمدی دردناک قلب شکسته یک طرفدار حقوق حیوانات

رمان «همگی پشتیبان خودمان هستیم» کمدی دردناک قلب شکسته یک طرفدار حقوق حیوانات

خبرگزاری تسنیم: کارن جوی فاولر نویسنده شش رمان و سه مجموعه داستان کوتاه است. رمان قبلی این نویسنده جوایز ارزشمندی را کسب کرده بود. همچنین دومین رمان او نیز تحسین‌های بسیاری را برانگیخته بود. اکنون سراغ آخرین رمان او رفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جایزه بوکر امسال کتاب‌های متفاوتی را در خود می‌بیند از کتاب‌هایی طنز تا داستان‌های بسیار جدی. از میز کار یک دکتر در آلمان تا کمپ اسیران جنگی در تایلند. اتفاقی که جایزه امسال بوکر را جذاب‌تر کرده است.

بعد از بررسی دو کتاب از نامزدهای امسال جایزه کتاب بوکر به رمان «همگی پشتیبان خودمان هستیم» نوشته کارن جوی فاولر رسیده‌ایم. رمانی کمدی که در کنار توجه به حقوق حیوانات سعی دارد که مشکلات رفتاری پدر و مادرها با فرزندان و توهمات شخصی بپردازد.

رزماری کودکی است که در این داستان همواره در حال حرف زدن است. پدر و مادرش به او گفته‌اند که اگر می‌خواهد داستانی را تعریف کند بهتر است که آن داستان را از میانه شروع کند تا اینکه زودتر داستانش تمام شود.

اکنون رزماری به سنی رسیده که به دانشگاه می رود و هنوز هم همانطور پرحرف است. اما در این بین زیاد از خانواده اش حرف نمی‌زند.

خوب ما هم نمی‌خواهیم از این بیشتر برای شما داستان تعریف کنیم. شما باید خودتان متوجه شوید که چه چیزی او را از خانواده اش ناراحت می‌کند در حالی که دیگران در نگاه او ناراحت کننده نیستند.

رزماری اکنون تنها بچه است، او قبلا یک خواهر هم سن و یک برادر بزرگتر داشت. اکنون هر دو آنها از زندگی او حذف شده‌اند. اما یک مسئله خاص در مورد خواهر او به اسم فرن وجود دارد. مسئله‌ای که رزماری در حال روایت آن داستان است. روایتی که به شکل دورانی همزمان هم به انتها می‌رود و هم به ابتدا برمی‌گردد.

در کل این رمان این سوال‌ها را تکرار می‌کند که انسان، حیوان، آزادی و اسارت چیست؟ وقتی که به انتهای کتاب می‌رسید احساس می‌کنید که شخصیت‌های کتاب داستان نبوده‌اند بلکه این کتاب روایت داستان زندگی شما بوده است. حس پیچیده شادی و جذابیت داستان در این کتاب در هم آمیخته شده است.

خانم فاولر می‌داند که داستانش را چگونه بنویسد که شاد، ناراحت کننده، آزاددهنده یا مکاشفه‌گر باشد. چیزی که به خواننده آزادی انتخاب را در این کتاب بخشیده است.

وقتی که مردم از یک تولید به عنوان خاص یا غیر قابل باور یاد می‌کنند برای همه تشخیص میزان آن شناخته شده نیست. کتاب جدید خانم فاولر در کل شگفت‌انگیز است. کتابی که در کنار شاد بودن و تحرک داشتن به مسائل ناراحت کننده تاریخ علم نیز می‌پردازد.

کارن جوی فاولر نویسنده شش رمان و سه مجموعه داستان کوتاه است.  رمان قبلی این نویسنده جوایز ارزشمندی را کسب کرده بود. همچنین دومین رمان او نیز تحسین‌های بسیاری را برانگیخته بود.

مجموعه داستان کوتاه این نویسنده به نام «شیشه سیاه»‌ در سال 1999 جایزه بهترین کتاب جایزه جهانی فانتزی را از آن خود کرد. همچنین مجموعه داستان دیگر او به نام «چیزی که من نمی‌بینم» نیز همین جایزه را در سال 2011 را برده است.

فاولر و همسرش که اکنون در سانتاکروز کالیفورنیا زندگی می‌کنند دو فرزند میان سال دارند که از آنها پنج نوه نیز به دنیا آمده است. او همچنین بنیانگذار جایزه جیمز تیپ تری است.

دیگر اطلاعات کتاب رمان «همگی پشتیبان خودمان هستیم»:

انتشارات: A Marian Wood Book/Putnam
قیمت: $16.00
تعداد صفحات: 320
ISBN-13: 978-0399162091

لیست نامزدهای اولیه جایزه کتاب سال موسسه بوکر به شرح ذیل است:

1- برخاستن در ساعت مناسب نوشته جاشوآ فریس از انتشارات وایکینگز  / از اینجا بخوانید
2- جاده باریکی به عمق شمال نوشته ریچارد فلانگان از انتشارات شاتو اند ویندوس / از اینجا بخوانید
3- همگی پشتیبان خودمان هستیم نوشته کارن جوی فاولر از انتشارات سپرنتس تیل
4- دنیای مشتعل نوشته سیری هوستوت از انتشارات اسکپتر
5- جی نوشته هاوارد یاکوبسن از انتشارات جاناتان کیپ
6- بیداری نوشته پل کینگزنورث از انتشارات آنبوند
7- ساعت های استخوان نوشته دیوید میشل از انتشارات اسکپتر
8- زندگی دیگران نوشته نیل مخرجی از انتشارات شاتو اند ویندوس
9- ما نوشته دیوید نیکولز از انتشارات هودر اند سوتون
10- سگ نوشته جوزف اونیل از انتشارات فورث استیت
11- اورفئو نوشته ریچارد پاورز از انتشارات آتلانتیک بوکس
12- چگونه بوث باشیم؟ نوشته الی اسمیت از انتشارات همیش همیلتون
13- تاریخ باران نوشته نیال ویلیامز از انتشارات بلومزبری

این لیست توسط هیئتی به ریاست آنتونی گریلینگ انتخاب شده است که در آن نام چهار نویسنده آمریکایی، شش بریتانیایی، دو ایرلندی و یک استرالیایی دیده می‌شود. در این لیست فقط هاوارد یاکوبسن سابقه بردن جایزه بوکر را دارد. الی اسمیت به همراهی دیوید میشل پیش از این نیز سابقه حضور در این فهرست را داشته‌اند.

این لیست روز 9 سپتامبر به 6 کتاب کاهش پیدا می‎کند و در نهایت روز 14 اکتبر برنده جایزه 50 هزار یورویی بوکر مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران