اسرائیل: کشورهای آمریکای جنوبی در حفظ روابط با تل آویو مانند اعراب باشند

اسرائیل: کشورهای آمریکای جنوبی در حفظ روابط با تل آویو مانند اعراب باشند

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای در واکنش به اقدام برخی کشورهای آمریکای جنوبی مبنی بر فراخوانی سفرای خود از تل آویو از آنها خواست تا در حفظ روابط با این رژیم همانند کشورهای عربی عمل کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، رژیم صهیونیستی از تصمیم دولت های السالوادور، شیلی و پرو مبنی بر فراخوانی سفرای خود از تل آویو به دلیل تجاوزات این رژیم علیه نوار غزه، ابراز ناامیدی عمیق کرد.

در این بیانیه آمده است که این تصمیم کشورهای مذکور شتاب زده بوده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد که از کشورهای مخالف تروریسم انتظار می رود که مسئولانه برخورد کرده و به تروریسم پاداش ندهند.

در همین رابطه سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به رسانه های خبری این رژیم گفت که رفتار این کشورها عجیب و بر عکس رفتار برخی کشورهای عربی دوست است که بر حفظ روابط خود با اسرائیل اصرار دارند و با وجود همه این اتفاقات سفرای خود را از اسرائیل خارج نکرده اند بلکه خواهان تقویت روابط با تل آویو هستند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که این رژیم تا کنون همه پیشنهادات آتش بس را پذیرفته است و این کشورها نیز بهتر بود که از تلاش های مربوط به برقراری آتش بس در غزه حمایت کنند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که امروز چهارشنبه در بیست و سومین روز تجاوز اسرائیل به غزه، با شهادت 60 فلسطینی تعداد شهدای غزه به بیش از 1288 نفر و شمار زخمی‌ها نیز به بیش از 7160 نفر رسید.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان