هنرمندان اسپانیا: در برابر نسل‌کشی اسرائیل در غزه سکوت جایز نیست


هنرمندان اسپانیا: در برابر نسل‌کشی اسرائیل در غزه سکوت جایز نیست

خبرگزاری تسنیم: گروهی از هنرمندان اسپانیا در نامه‌ای سرگشاده حملات اسرائیل به باریکه غزه را محکوم کرده خواستار پایان دادن به محاصره مردم بی‌دفاع این منطقه شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه گاردین، جمعی از هنرمندان اسپانیا از جمله ستارگان سینمای این کشور در  نامه‌ای سرگشاده که  نام خاویر باردم، پنلوپه کروز و پدرو آلمادوار نیز به چشم می‌خورد از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا بمباران جمعیت غیرنظامی غزه از زمین، دریا و هوا را محکوم کند.

در بخشی از این نامه آمده است: "غزه این روزها سراسر در وحشت به سر می‌برد. این شهر از زمین، دریا و هوا محاصره شده و تحت حمله قرار گرفته است. خانه‌های فلسطینیان نابود می‌شود. آنها حتی از دسترسی به آب، برق، انتقال مجروحان خود به بیمارستان، دسترسی به مدرسه، و زمین‌های کشاورزی محرومند در حالی که جامعه بین المللی دست روی دست گذاشته هیچ‌کاری نمی‌کند".

این هنرمندان با تأکید بر اینکه سکوت در این فاجعه جایز نیست خواستار برقراری آتش‌بس و رفع محاصره باریکه غزه شدند.

نامه این هنرمندان اسپانیایی، یکی از صریح‌ترین پیام‌هایی است که در رابطه با وقایع غزه از سوی چهره‌های فرهنگی و شناخته شده جهانی ابراز شده است. در این میان، خاویر باردم هنرپیشه مطرح اسپانیایی همواره مواضع صریح خود را علیه تهاجم اسرائیل به غزه، در رسانه‌های اسپانیا بیان کرده است.

به‌تازگی گروهی دیگر از هنرمندان بین المللی از جمله کن لوچ (فیلم‌ساز بریتانیایی)، جان برگر، آکی کائوریسماکی، برایان انو و راجر واترز (موزیسین مشهور و عضو سابق گروه پینک فلوید) نیز به کمپینی پیوسته‌اند که خواستار منع ارسال تسلیحات به اسرائیل است. مشابه این کمپین علیه رژیم آپارتایدی آفریقای جنوبی نیز به راه افتاده بود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران