تصمیم فرانسه در اعطای پناهندگی به آوارگان مسیحی عراق فقط به نفع داعش است

تصمیم فرانسه در اعطای پناهندگی به آوارگان مسیحی عراق فقط به نفع داعش است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مسیحی پارلمان عراق ضمن انتقاد از تصمیم فرانسه برای اعطای پناهندگی به مسیحیان آواره شهر موصل، گفت که این تصمیم تنها به نفع داعش خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان،‌ "یونادم کنا" نماینده مسیحی پارلمان عراق از تصمیم فرانسه برای اعطای پناهندگی و استقبال از مسیحیان موصل که از ترس داعش از این شهر گریخته‌اند انتقاد کرده و گفت که اینگونه تصمیمات تنها به نفع گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" است.

این نماینده مسیحی پارلمان عراق گفت که تصمیم فرانسه باعث ایجاد ترس و وحشت بزرگی در کشور شده است.
وی افزود دعوت دولت فرانسه از پناهندگان مسیحی موصل برای ترک عراق و رفتن به فرانسه تنها به داعش که در تلاش برای خالی کردن عراق از مسیحیان است، کمک می‌کند.

یونادم کنا گفت که دولت فرانسه باید با این چالش عراق همانند دیگر دولت‌های اروپایی و از دید انسانی و نه مذهبی برخورد کند و اتفاقاتی که برای مسیحیان عراق افتاده برای دیگر اقلیت‌ها نیز روی داده است و این مشکلی کلی و نه مشکل یک گروه خاص است.

وزرای خارجه و کشور فرانسه روز گذشته با انتشار بیانیه ای مشترک تاکید کردند: ما کمک هایی را برای افراد بی خانمان که از تهدید داعش مجبور به ترک خانه و زندگی خود شده و به کردستان مهاجرت کرده اند آماده کرده ایم. ما حاضر هستیم به هر کسی که بخواهد در خاک فرانسه پناهندگی بدهیم.

این بیانیه افزود: ما در تماس مداوم با مقامهای محلی و ملی عراق برای حمایت از مسیحیان موصل هستیم. نوری المالکی نخست وزیر عراق پیش از این بدرفتاری داعش با مسیحیان موصل را محکوم کرده و کمیته ویژه ای را در دولت عراق برای رسیدگی به وضعیت افراد بی خانمان تشکیل داده است.

داعش ماه گذشته موصل را تصرف کرده و صدها خانوار مسیحی که سالهای سال در این شهر زندگی می کرده اند مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.
مسیحیان موصل در صورتی که از این شهر خارج نشوند یا باید خراج سالیانه به داعش بپردازند یا با مجازات مرگ روبرو شوند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان