احداث شهرک المپیک در مشهد مقدس

احداث شهرک المپیک در مشهد مقدس

خبرگزاری تسنیم: وزیر ورزش و جوانان در مشهد مقدس گفت: درصورت اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو تسهیلات خارجی به وزارت ورزش وجوانان، چهار شهرک المپیک در کشور احداث می‌شود که یکی از این شهرک‌ها در مشهد مقدس احداث خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمود گودرزی در دیدار با استاندار خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: پیش بینی شده 500 میلیون یورو تسهیلات خارجی به وزارت ورزش وجوانان اختصاص یابد که در صورت تخصیص این اعتبار، چهار شهرک المپیک در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور ساخته خواهد شد که یکی از این شهرک‌ها در مشهد مقدس پیش بینی شده است.

وی افزود: این شهرک‌ها طی مدت سه سال به بهره برداری خواهد رسید و نیاز بخش عمده ای از جوانان و نوجوانان علاقه مند به ورزش در رشته‌های مختلف را مرتفع می‌کند.

توجه به افزایش سرانه ورزش در استان‌ها

گودرزی بااشاره به اینکه باید به ورزش در تمام سطوح ورزش اعم از ورزش تربیتی در مدارس و دانشگاه‌ها، ورزش کارگران، ورزش‌ حرفه‌ای، قهرمانی و پهلوانی توجه ویژه‌ای شود خاطرنشان کرد: باید سطح سرانه ورزشی در استان‌ها افزایش یابد و در این مسیر علاوه بر بهره گیری از امکانات وزارت ورزش و جوانان از ظرفیت سایر نهادها نظیر سپاه، بسیج و شهرداری‌ها می‌توان استفاده کرد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: فعالیت‌های ورزشی نباید تحت الشعاع ساخت و سازها قرار گیرد و با توجه به توسعه زیر ساخت‌های ورزشی، باید به مقوله ورزش در رشته‌‌ها و رده‌های سنی مختلف توجه ویژه داشت.

سه هزار و 300 پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: بیش از سه هزار و 300 پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد که برای اتمام آنها از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع دولتی باید برای تسریع در بهره برداری از این پروژه‌ها علاوه بر بهره گیری از ظرفیت احکام قانون بودجه سال جاری از سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی بهره مند شویم.

گودرزی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا با لحاظ کردن مشوق‌هایی، زمینه را برای حضور و جذب سرمایه گذاران بخش‌های غیر دولتی و ورود آنها به ورزش فراهم شود.

اختصاص سهمیه به ورزش از محل اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه و تعیین تکلیف موضوع پژوهشگاه تربیت بدنی از دیگر مسائلی بود که در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon