تنها گزینه رژیم صهیونیستی در غزه؛ حقایقی که مقاومت اثبات کرد

تنها گزینه رژیم صهیونیستی در غزه؛ حقایقی که مقاومت اثبات کرد

خبرگزاری تسنیم: رژیم صهیونیستی که در هفته چهارم ماجراجویی علیه نوار غزه، بیش از ۱۳۰۰ فلسطینی بیگناه را به خاک و خون کشیده، در ورطه قرار گرفته و شکی در آن نیست به طوری که اسرائیل در مقابل خود گزینه های خوبی در این جنگ وحشیانه ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی خواستار توقف جنگ این رژیم در نوار غزه شده است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هم دست به دامان مهمترین حامی اش شده و از جان کری وزیر خارجه آمریکا خواسته است برای برقراری آتش بس میانجیگری کند.

وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس هم از تلاش برای ارائه پیش نویس قطعنامه ای در خصوص پایان جنگ غزه توسط حامیان خود خبر داده است.
ارتش رژیم صهیونیستی به صورت یکجانبه آتش بس چهار ساعته اعلام کرد، اما گروه های مقاومت با فریبکارانه و تبلیغاتی خواندن این اقدام، آن را نپذیرفتند. درخواست نتانیاهو از جان کری برای میانجیگری در خصوص آتش بس، به معنای بالا بردن پرچم سفید یا تسلیم قلمداد شده است.

با این حال، کابینه امنیتی رژیم اشغالگر قدس در تصمیمی که نشان دهنده اوج سردرگمی و آشفتگی سران این رژیم است، بر ادامه حملات به نوار غزه تاکید کرده و هدف از این حملات را نابودی تونل ها دانسته است.

ماشین جنگی رژیم صهیونیستی همچنان به حملات بی سابقه خود به نوار غزه  ادامه می دهد، جنگی که انسان، سنگ و گیاه را تحت شعار توقف موشک ها و تخریب تونل ها در غزه می سوزاند و نابود می کند، این جنگ وحشیانه تا کنون صدها شهید و زخمی به جا گذاشته که بیشتر آنها را زنان و کودکان بیگناه تشکیل می دهند.

اما در آن سو یعنی در مناطق اشغالی، اسرائیل همچنان بازی قدیمی جدید را برای پنهان نگه داشتن تلفات انسانی خود ادامه می دهد، اما آنچه را که اسرائیل نتوانسته است، پنهان نگه دارد، فروپاشی بخش گردشگری و خسارت های اقتصادی است.

با وجودی که حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی از زمین و هوا و دریا به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد، با این حال نظامیان این رژیم مجبور شدند به خاطر مقاومت شجاعانه رزمندگان فلسطینی و تلفات سنگین خود به پشت خطوط نبرد عقب نشینی کنند.

جنبش حماس با بیان اینکه عقب نشینی نظامیان صهیونیست به پشت خطوط، بیانگر موفقیت مقاومت در تحمیل کردن خسارت ها و تلفات سنگین به دشمن است.

نکته دیگر تغییر نام عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از "صخره سخت" به "جنگ غزه" است که نشان دهنده شکست عملیات نظامی این رژیم در رسیدن به اهداف مد نظر خود است که حماس هم بر این مساله تاکید کرده است.

تنها گزینه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

به گفته ناظران و کارشناسانی که اوضاع درونی رژیم صهیونیستی را از نزدیک دنبال می کنند، اسرائیل در ورطه قرار گرفته و شکی در آن نیست به طوری که اسرائیل در مقابل خود گزینه های خوبی در این جنگ وحشیانه ندارد، بهترین گزینه های تل آویو در این جنگ، عقب نشینی و تسلیم در برابر خواسته های مقاومت فلسطین مبنی بر توقف جنگ و پایان دادن به محاصره نوار غزه است.

در زمینه نظامی، مقاومت فلسطین ثابت کرد که رژیم صهیونیستی، رژیم متزلزل و شکننده مبتنی بر تبلیغات و جنگ روانی است، رسیدن هواپیمای بدون سرنشین به وزارت جنگ اسرائیل و تصویربرداری از مناطق تل آویو و بازگشت سالم به غزه، برای دوست و دشمن ثابت کرد که تبلیغات پر سر و صدا درباره رادارهای اسرائیلی تنها یک توهم است که اسرائیل توانسته است در اذهان اعراب در طول سال ها به وجود آورد.

این جنگ ثابت کرد که هیچ منطقه امنی در تمام مناطق اشغالی فلسطین وجود ندارد، مقاومت فلسطین توانست عمق اسرائیل را با مقادیر زیادی موشک در هم کوبد، همچنین توانست از طریق موشک باران فرودگاه های اسرائیل، اقدام به تحمیل محاصره هوایی این رژیم کند که منجر به توقف پروازهای خارجی از سوی شرکت های جهانی به مناطق اشغالی شده است، فرودگاه های اسرائیل بنا به تعبیر ناظران و تحلیلگران سیاسی، شاهرگ حیاتی اسرائیل است و توقف فعالیت آن به معنای مرگ تدریجی این رژیم جعلی است.

اسرائیل بعد از ارتکاب این همه جنایت و کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع فلسطین تنها یک راه بیشتر ندارد و آن عقب نشینی خفت بار است، جنگی که پیامدهای مادی و معنوی وخیمی برای این رژیم متجاوز دارد و مهمترین پیامد آن متقاعد شدن ساکنان این رژیم غاصب به فروپاشی مقوله امنیت یهود در این رژیم است که دیگر سرزمین گل و بلبل و سرشار از امنیت و رفاه برای یهودیان جهان نیست.

فروپاشی منظومه امنیت اسرائیل برای ساکنان مناطق اشغالی یعنی آغاز شمارش معکوس برای کوچ آنها از این سرزمین به کشورهایی که از آنجا به فلسطین اشغالی آمده اند. اسرائیل تنها دولت البته غاصب و نامشروع جهان است که اکثریت ساکنان آن، دو گذرنامه دارند یکی گذرنامه اسرائیلی و دیگر گذرنامه کشوری که از آن کشور به مناطق اشغالی آمده اند.

رژیم صهیونیستی ترک عادت نمی‌کند

ترور و اقدامات تروریستی و خشونت طلبی ماهیت ذاتی رژیم صهیونیستی است، فیصل حمدان یک تحلیلگر فلسطینی ابراز عقیده کرده است پس از توقف جنگ، اسرائیل برای انجام بازی دیگری به شیوه صرفا امنیتی اطلاعاتی آماده خواهد شد، اولین کار، ترور رهبران مقاومت یکی پس از دیگری به شیوه های مختلف است که این شیوه از طریق پیگیری رسانه های اسرائیلی به وضوح نمایان است که این رسانه ها درخواست پیگرد و ترور خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و رمضان عبدالله شلح دبیرکل جهاد اسلامی را مطرح کرده‌اند.

پیش از آنکه جنگ تمام شود، رژیم صهیونیستی جنگ روانی را برای کسب اطلاعاتی از شائول آرون نظامی این رژیم که به اسارت گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس درآمده، آغاز کرده است. بازی اسرائیل زمانی آغاز شد که اسرائیل ادعا کرد این نظامی کشته شده و اسیر نشده است، بازی اسرائیل با این هدف آغاز شده که حماس را وادار به نشان دادن شائول آرون به  اینکه وی زنده است، کند تا اسرائیل از مذاکره درباره نظامی ای که سرنوشتش نامعلوم  است، ندهد که نتیجه آن پرداخت بهای سنگین یعنی آزاد کردن تعداد زیادی از اسرای فلسطینی در زندان های خود است همانند حزب الله لبنان که از اسارت دو نظامی صهیونیست خبر داده بود و هرگز اعلام نکرد که آنها زنده هستند یا مرده، مگر در روزی که آنها را تحویل کمیته بین المللی صلیب سرخ داد و یک شوک بزرگ به صهیونیست های مغرور وارد کرد.

امروز معادله تغییر کرده و هیچ راهی در برابر اسرائیل و جامعه به اصطلاح بین المللی جز اعتراف به حقوق ملی فلسطینی ها و تلاش برای حل عادلانه مساله فلسطین وجود ندارد، چه اسرائیل بخواهد یا نخواهد .

بهانه تراشی رژیم صهیونیستی برای کشتار

مکس بلامنتال تحلیلگر و روزنامه نگار شناخته شده آمریکایی که چند کتاب در حوزه سیاست خارجی آمریکا نوشته و تحقیقات زیادی درباره ارتباط آمریکا و لابی صهیونیستی دارد.

این پژوهشگر اخیرا کتابی درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به حقوق ملت فلسطین همراه با اسناد و مدارک نگاشته است.

وی جنگ سال 2008 رژیم صهیونیستی با عنوان سرب گداخته را یک حلقه از سریال تجاوزات و کشتاری دانسته است که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها به راه انداخته بود.

به گفته وی، دولت نتانیاهو نیز همانند دولت های پیشین رژیم صهیونیستی، شیوه های خشونت و سرکوب را درباره مردم فلسطین در پیش گرفته و از کشتار انسان های بیگناه با انگیزه های نژادپرستانه و همان شعارهایی که باندهای صهیونیستی در سال 1948 با اشغال سرزمین فلسطین سر می دادند، ابایی ندارد.

این روزنامه نگار آمریکایی می گوید اسرائیل همواره به دنبال بهانه هایی برای تداوم کشتار مردم فلسطین و سرکوب آنهاست، این رژیم از هولوکاست به عنوان بهانه ای برای ادامه خشونت علیه ملت فلسطینی سوء استفاده می کند که هیچ نقشی در آن نداشته اند.

وی می گوید تب شهرک سازی اسرائیلی و افزایش تعداد شهرک ها در کرانه باختری و قدس شرقی و رفتار غیرانسانی با فلسطینی ها و محروم کردن آنها از حقوق مشروعشان دلیل قاطعی بر ماهیت نژادپرستانه و فاشیستی رژیم اسرائیل است.

به گفته وی سیاست ها و تجاوزات اسرائیل به حقوق فلسطینی ها حد و مرزی نداردو این رژیم به اشغالگری و اقدامات سرکوبگرانه علیه فلسطینی ها ادامه می دهد.

فاجعه غزه

این پژوهشگر آمریکایی در کتاب خود به گوشه ای از صحنه فاجعه آمیزی که نوار غزه در پایان سال 2008 شاهد بود، اشاره کرده و درباره اوج قساوت و وحشی گری صهیونیست ها نوشته بود غزه ای که حدود یک میلیون و نیم نفر جمعیت دارد، به حال خود رها شده و به تنهایی از خود (در جنگ 22 روزه) دفاع می کند، منطقه ای که با برج های مجهز به قناصه ها و دیوارهای بتونی و سیم های خاردار محصور شده و حتی با محاصره دریایی شدیدی روبرو شده به طوری که صیادان فلسطینی حق ندارند از سه کیلومتری ساحل غزه عبور کنند و هواپیماهای مجهز به موشک "درون" شب و روز بر آسمان غزه پرسه می زنند، به محاصره زمینی غزه هم باید اشاره کرد که اسرائیلی ها مانع ورود و خروج کالا به آن می شوند.

این پژوهشگر آمریکایی به خوی غیر انسانی صهیونیست ها و جنون آنها در تداوم کشتار فلسطینی ها اذعان و تاکید می کند در اسرائیل هیچ اردوگاهی برای صلح به معنای واقعی وجود ندارد و وجود اردوگاه صلح در این رژیم دروغی بیش نیست.

تاکید این تحلیلگر آمریکایی بر ماهیت جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حالی است که این رژیم همچنان از حمایت های بی حد و مرز مدعیان دفاع از حقوق بشر و در راس آنها آمریکا برخوردار است و کشتار صدها کودک بیگناه به وحشیانه ترین شکل نه تنها تاثیری بر آنها نگذاشته، بلکه به اشغالگران قدس برای ادامه ارتکاب این جنایات ددمنشانه چراغ سبز نشان می دهند.

با وجود این جنایات وحشیانه که دل هر انسانی را به درد می آورد، مردم غزه با مقاومت اسطوره ای و شجاعانه خود نشان داده اند هرگز در برابر دشمن بی رحم سر تسلیم فرود نخواهند آورد و همچنان با وجود مصایب فراوانی که تحمل می کنند، به حمایت از گروه های مقاومت بی ادعا و فداکار ادامه خواهند داد تا رژیم صهیونیستی متجاوز را به پذیرش شکست مفتضحانه وادار کنند که آن روز خیلی دیر نخواهد بود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان