پارلمان لیبی نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند

پارلمان لیبی نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند

خبرگزاری تسنیم: پارلمان جدید لیبی به دلایل اوضاع امنیتی این کشور، روز شنبه آینده "نشستی فوق العاده" برگزار می کند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز، پارلمان جدید لیبی در پی تحولات اخیر این کشور بویژه در شهرهای طرابلس و بنغازی، "نشستی فوق العاده" در شهر طبرق در شرق این کشور برگزار کند.

ابوبکر بعیره، نماینده پارلمان لیبی در این باره گفت: پارلمان جدید باید فعالیت خود را در چهارم آگوست در بنغازی آغاز کند اما با توجه به اوضاع خطرناک کشور تصمیم بر آن شد که شنبه آینده نشست فوق العاده ای را در شهر طبرق برگزار کنیم.

جامعه بین الملل بارها از پارلمان جدید خواستار برگزاری هرچه سریعتر نشست نمایندگان برای تدوین نهادهای دولتی و تشکیل کابینه جدید شد اما درگیری های مستمر در این کشور به خصوص در شهرهای طرابلس و بنغازی از دو هفته گذشته تاکنون، باعث شد که نمایندگان جدید قادر به برگزاری این نشست نشوند.

جریان لیبرال لیبی اسلامگرایان را به ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور با هدف جلوگیری از آغاز به کار پارلمان متهم کردند.

برخی از نمایندگان می گویند که لیبرالی ها بیشتر از اسلامگرایان کرسی پارلمانی در اختیار دارند.

وزارت بهداری لیبی روز یکشنبه اعلام کرد که در جریان 2 هفته درگیری میان شبه نظامیان رقیب در این کشور بر سر تسلط بر فرودگاه بین المللی طرابلس، بیش از 97 تن کشته و 400 تن دیگر زخمی شده اند.

لیبی طی دو هفته گذشته دستخوش مرگبارترین خشونت ها از زمان ناآرامی های سال 2011 شده که منجر به سرنگونی حکومت استبدادی "معمر قذافی" دیکتاتور سابق این کشور شد.
درگیری های اخیر لیبی، آمریکا، سازمان ملل و ترکیه را بر آن داشت تا کارکنان دیپلماتیک خود را از این کشور واقع در شمال آفریقا بیرون ببرند.

به دنبال وقوع درگیری در نزدیکی سفارت آمریکا در طرابلس، واشنگتن سفارت خود را تعطیل و دیپلمات های خود را با همراهی و محافظت نیروهای ارتش لیبی به تونس منتقل کرد.

دو کشور فرانسه  انگلیس نیز روز چهارشنبه از اتباع خود در لیبی خواستند تا به دلایل امنیتی این کشور را ترک کنند.

کشور هلند نیز به دلایل امنیتی سفارت خود در طرابلس را بست و از شهروندان خود خواستار خروج از این کشور شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان