صلاحی:بانک ها در پرداخت وام خود اشتغالی موانعی ایجاد می‌کنند


صلاحی:بانک ها در پرداخت وام خود اشتغالی موانعی ایجاد می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: بسیاری از افراد جامعه طرح هایی دارند که با وام های خوداشتغالی می توانند آن طرح ها را به سرانجام برسانند، اما متاسفانه در چند سال گذشته شاهد بوده ایم که سیستم بانکی برای ارائه این وام ها موانع مختلفی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم دومین بسته دولت برای خروج غیرتورمی از رکود منتشر شد؛‌ در این بسته رئیس جمهور به وزارت کار و معاونت برنامه ریزی دستور داده است از تمامی ظرفیت‌های دستگاه ها به سمت مهار بیکاری استفاده شود.

بر این اساس وزارت کار نیز در چند روز گذشته بسته ای مشتمل بر بیش از 50 راهکار عملیاتی در زمینه اشتغال زایی را با عنوان "تکاپو" ارائه کرده که مشتمل بر سهم دستگاه‌ها از اشتغال‌زایی و تشکیل ستادهای استانی برای شناسایی فرصت‌های محلی اشتغال‌زایی در کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره طرح دولت برای حل مساله اشتغال به خبرنگار مشرق گفت: ارائه بسته پیشنهادی دولت به ویژه بر مبنای حل معضل اشتغال و توجه به تولید به حتم به نفع کشور خواهد بود به شرط آنکه به طور کامل و به درستی اجرایی شود.

عباس صلاحی اظهار داشت: دولت باید با حمایت های مادی و معنوی شرایط ایجاد شغل را فراهم آورد، بسیاری از افراد جامعه طرح هایی دارند که با وام های خوداشتغالی می توانند آن طرح ها را به سرانجام برسانند، اما متاسفانه در چند سال گذشته شاهد بوده ایم که سیستم بانکی برای ارائه این وام ها موانع مختلفی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد:‌ اگر دولت خواستار رفع معضل بیکاری است باید از افراد جامعه بیشتر حمایت کند، زیرا اگر مشکل بیکاری حل شود حتم بدانید درصد زیادی از آمار جرم و قانون گریزی نیز کاهش می یابد.

نماینده مردم تفرش و آشتیان و فراهان در خانه ملت گفت:‌ بسیاری از افرادی که به سمت معضلاتی مانند اعتیاد گرایش پیدا می کنند فاقد شغل هستند در حالی که با آموزش این افراد در مراکز فنی و حرفه ای می توان آنها را به ترک مواد و سلامت تشویق و در نهایت شرایطی را برای اشتغالشان ایجاد کرد.

وی بیان کرد:‌ عمده مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگان و حتی مجلس درباره اشتغال و موضوع گرانی کالاها و به ویژه مسکن است بنابراین دولت باید هرچه سریعتر برای حل این مشکلات چاره اندیشی کند.

صلاحی در پایان خاطر نشان کرد:‌دولت باید مشکلاتی مانند نبود شغل مناسب و یا درآمد کافی، بیکاری،‌ بالا بودن قیمت مایحتاج ضروری مردم و... را که مشکل بسیاری از اقشار جامعه است را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon