اتحادیه اروپا مانع بازگشایی پایانه مرزی کوزه‌رش ایران و ترکیه است‌

اتحادیه اروپا مانع بازگشایی پایانه مرزی کوزه‌رش ایران و ترکیه است‌

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور ‌گفت: قوانین حاکم بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانع بازگشایی پایانه مرزی کوزه‌رش ایران و ترکیه است و این مرز فقط امکان تبدیل به معبر ترددی را دارد.

علی‌اکبر آقایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: برای بازگشایی پایانه مرزی سلماس از نظر دولت جمهوری اسلامی ایران تمام مصوبات انجام‌شده و در مورد تمام موارد تصمیمات لازم اتخاذ شده است، در صورت انجام اقدام مثبت از سوی دولت ترکیه می‌توان شاهد عملیاتی شدن این مصوبه در منطقه شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین جلسه در مورد بازگشایی این بازارچه مرزی پس از بازگشت وزیر امور خارجه از مذاکرات منطقه‌ای در شهر وان ترکیه با حضور وی، استاندار آذربایجان غربی، رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب، فرماندار شهرستان سلماس و سفیر کشورمان در ترکیه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

وی افزود: در همین جلسه اعلام شد که کشور مقابل چون عضو اتحادیه اروپاست و طبق قوانین این اتحادیه تاسیس بازارچه‌های مرزی با مشکل روبرو است، پیشنهاد دولت ترکیه ایجاد معبر ترددی در این محل است که این موضوع نیز با استقبال مسئولان داخلی کشورمان روبرو شد.

رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور ‌افزود: طبق توافقات انجام شده مقرر شد که فرماندار شهرستان سلماس و سفیر کشورمان در کشور ترکیه از مرز مشترک بین دو کشور بازدید بعمل آورده و برنامه‌های ایجاد این معبر مرزی را فراهم نمایند.

آقایی تصریح کرد: جلسه اشاره شده آخرین نشست در مورد بازگشایی پایانه مرزی کوزه‌رش سلماس بود، ولی در روزهای اخیر به طور موثر مکاتباتی از سوی بنده برای پیگیری این موضوع با رئیس جمهور و معاون اول وی مبنی بر لازم‌الاجرا بودن تمام مصوبات سال های گذشته انجام شده است.

وی با اعلام حمایت از فعالیت مناطق ویژه و بازارچه‌های مرزی در سطح استان آذربایجان غربی گفت: این موارد همگی برای پیشرفت و رونق اقتصادی منطقه بسیار موثرند و هر منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند طبق مصوبات دولت در چهارچوب تعیین شده خود فعالیت کند و هر کدام از انها آثار مثبتی بر اقتصاد منطقه و سطح درآمد شهروندان دارند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon