نظام بانکی و مالیاتی، ۲ پاشنه آشیل اقتصاد ملی است

نظام بانکی و مالیاتی، 2 پاشنه آشیل اقتصاد ملی است

خبرگزاری تسنیم: دبیر‌کل سابق خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: متاسفانه پاشنه آشیل اقتصاد ملی کشورمان نظام مالیاتی و بانکی موجود است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محسن شرکاء‌ در سومین گردهمایی فعالان اقتصادی و تولیدی استان خراسان رضوی که با حضور وزیر صنعت، معدن تجارت در هتل طرقبه مشهد برگزار شد، ضمن ارائه نقطه نظرات و مشکلات صنعتی و تولیدی موجود در کشور، اظهار کرد: باید دانست که متاسفانه امروز یک فاجعه بزرگ در بحث اقتصاد کشور رخ داده است، آمار و ارقام دولت قبل متاسفانه همه چیز را به بیراهه کشانده است.

وی افزود: متاسفانه پاشنه آشیل اقتصاد ملی کشورمان نظام مالیاتی و ‌بانکی موجود است.

دبیرکل سابق خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه وجود بی‌رویه موسسه‌های مالی و اعتباری نشان از فقر مردم است، تصریح کرد: متاسفانه با ورود به هر استان یا هر محله فقر را می‌توان به وضوح مشاهده کرد و به طور قطع وجود این موسسات نشانه فقر مردم است.

42 هزار مهندس فعال و ثبت شده در خراسان رضوی وجود دارد

در ادامه حسن‌پور حسینی نایب رئیس سازمان مهندسی خراسان رضوی با بیان اینکه42 هزار مهندس فعال در و ثبت شده در نظام مهندسی استان خراسان وجود دارد، اظهار کرد: استان خراسان قطب دوم خدمات فنی مهندسی بعد از تهران در کشور است، 90 درصد از خدمات فنی مهندسی در تهران متمرکز است و باید سعی ما بر این باشد که این ظرفیت‌ها و خدمات را به سمت استان خود روانه کنیم.

وی در پایان نقطه نظرات خود را خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد و افزود: از وزارت خانه محترم تقاضامند هستیم که رایزن‌های خدمات فنی مهندسی را در بازارهای هدف ساماندهی کند و همچنین از ایجاد پنجره‌ای واحد برای خدمات فنی و مهندسی از مهم‌ترین امور است که امیدواریم در دستور کار این وزارت خانه قرار گیرد.

‌اجرای برنامه مرزبانی اقتصادی ‌در دستورکار وزارت صنعت و معدن قرار گیرد

حسن هادیان عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی در این گردهمایی ضرورت ایجاد شهرک‌های صنعتی در مناطق محروم را خواستار شد و اظهار کرد: با ظرفیتی که استان خراسان رضوی به عنوان قطب معدن کشور دارد به طور قطع مناطقی چون خواف و اطراف آن می‌توانند مکانی مناسب برای ساخت شهرک های صنعتی باشد.

وی افزود: این موضوع را می‌توان در قالب مرزبانی اقتصادی مطرح کرد چراکه مرزبانی از اقتصاد کشور در این مناطق حائز اهمیت است، البته این مسئله می‌تواند از کشته شدن و شکل دادن هرچه بهتر به مناطق مرزی کشورمان جلوگیری و کمک کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon