سفر عوامل صهیونیستی به قاهره برای رایزنی درباره طرح آتش بس مصر

سفر عوامل صهیونیستی به قاهره برای رایزنی درباره طرح آتش بس مصر

خبرگزاری تسنیم: برخی منابع مصری از سفر یک هیئت صهیونیستی به قاهره برای گفت‌وگو با مقامات مصری درباره طرح آتش بس مصر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، هیأت اسرائیلی متشکل از 5 نفر از مقامات عالی رتبه این رژیم روز گذشته برای دیدار با مقامات مصری وارد قاهره شد.

هیأت اسرائیلی با مسئولان امنیت ملی مصر دیدار و دو طرف چگونگی فعال سازی طرح ابتکاری مصر و راهکارهای برقراری آتش بس را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، مصر برخی اصلاحات صورت گرفته در طرح مربوط به برقراری آتش بس در غزه از جمله سازوکارهای ویژه رفع محاصره نوار غزه را به اطلاع طرف اسرائیل رساند و تاکید کرد که مصر نسبت به توقف تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه در سریع ترین زمان ممکن و سپس آغاز مذاکرات بین دو طرف، حریص است.

طرف اسرائیلی نیز تاکید کرد که تمایل دارد مصر به عنوان یک میانجی موثر ایفای نقش کرده و طرح قاهره درباره برقراری آتش بس اجرایی شود.

در همین رابطه یک منبع خبری نزدیک به نهاد ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که اصلاح طرح آتش بس در غزه شامل 6 بند است که عبارتند از:

1- برقراری آتش بس موقت به مدت پنج روز.
2- آغاز فوری مذاکرات هیئت فلسطینی متشکل از تشکیلات خودگردان و جنبش جهاد اسلامی و نیز حماس با رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر در این پنج روز.
3- گرفتن تعهد از اسرائیل برای پایان محاصره غزه، گشایش گذرگاه های مرزی، اجازه صیادی تا 12 مایلی آب های غزه، لغو منطقه حائل، آزادی کسانی که پس از آزادی بار دیگر در پی ربوده شدن سه شهرک نشین سرائیلی دستگیر شدند و نیز آزادی نمایندگان مجلس قانونگذاری.
4- ارائه راهکار تحقیق و نظارت بر اجرای توافق آتش بس از سوی آمریکا و مصر.
5- از سرگیری کنفرانس شرم الشیخ به منظور بازسازی غزه.
6- تامین فوری کمک های بشردوستانه از طریق سازمان های بین المللی و دولت توافق ملی.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان