۲ هزار مسافر گرفتار سیل در شهرستان رابر نجات یافتند


2 هزار مسافر گرفتار سیل در شهرستان رابر نجات یافتند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: دو هزار نفر که برای گردش به شهرستان سرسبز رابر مسافرت کرده بودند، در سیلاب روز گذشته گرفتار شدند که با کمک امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

کاووس محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار کرد: وقوع سیلاب روز گذشته در شهرستان رابر، بیشتر مسافران این منطقه گردشگری را گرفتار کرد.

وی با اشاره به گرفتاری 600 خودرو در سیلاب روز گذشته در شهرستان رابر، افزود: سیلاب برای دو هزار گردشگر ایجاد دردسر کرده بود، اما خوشبختانه امدادگران هلال احمر در مدت زمان سه ساعت موفق به نجات این افراد و خودروهایشان از سیل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: اغلب مسافران از استان‌های هرمزگان و یا شهرستان‌های مختلف استان به رابر سفر کرده و در حاشیه رودخانه‌ها در حال گردش بودند.

محمودی تصریح کرد: شب گذشته هلال احمر در منطقه  رابر 600 نفر را اسکان اضطراری داد که عمده این افراد در سیل روز گذشته گرفتار شده بودند.

وی افزود: تا ساعت 22 شب گذشته امدادرسانی و اسکان مسافران، گردشگران و نجات یافتگان از سیل در مناطق مختلف شهرستان رابر ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از توزیع البسه و سبدهای غذایی به 200خانوار در این شهرستان خبر داد و گفت: در مسیرهای کوهستانی نیز به سبب سرما و بارش‌ شدید باران، عده‌ای گرفتار شده بودند که با کمک امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

محمودی بیان کرد: بارش باران در شهرستان رابر بیش از میزان پیش بینی شده و شدت سیل در این شهرستان کم سابقه بود.

وی با تاکید بر اینکه تنها برخی از گرفتاران در سیل دچار آسیب‌های جزئی و شکستگی دست و پا شده بودند، اظهار کرد: امدادرسانی تا ساعت 24 شامگاه گذشته به نحو مطلوب انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: در بخش ساردوئیه نیز نیروهای امدادی این جمعیت به تعدادی از گرفتار شدگان در سیل کمک و امدادرسانی رسانی کردند.

محمودی با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا عصر امروز در استان و جنوب شرق کشور فعال است، خاطرنشان کرد: در جنوب استان کرمان نیز هلال احمر در حالت آماده باش کامل برای مقابله با خطرات ناشی از سیل احتمالی و کمک به مردم قرار دارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon