مواد مخدر چهارمین عامل مرگ و میر در کشور است


مواد مخدر چهارمین عامل مرگ و میر در کشور است

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: اعتیاد و مصرف مواد مخدر یکی از چهار عامل مهم مرگ و میر در کشور ، محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی اصغر طهماسبی در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان اظهار کرد: براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور،90 درصد مردم موضوع اعتیاد را به عنوان مهم ترین عامل تهدید اجتماعی اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به لحاظ اجتماعی متأسفانه شاهد رشد فزاینده‌ای در مصرف مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی در جامعه هستیم ،تصریح کرد: مواد مخدر آثار مخربی بر جامعه عاطفی، باورها و نگرش های معنوی مردم می گذارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به آمار 74 درصدی زندانیان استان گلستان که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با موضوع مواد مخدر در ارتباط هستند، اظهار کرد: 65 درصد از آمارهای مربوط به همسر آزاری، 55 درصد طلاق ها، 40 درصد سرقت ها در کشور و 74 درصد در استان گلستان، 30 درصد از موارد کودک آزاری، 25 درصد قتل ها، 23 درصد از خشونت ها و نزاع ها و 20 درصد جرائم منکراتی در ارتباط مستقیم با مواد مخدر و در نتیجه آثار سوء آن است.

وی اظهار کرد: بدون تردید کنترل و جلوگیری از پیامدهای مخرب این پدیده شوم نیاز به استفاده از همه ظرفیت های موجود در جامعه و هم افزایی و وحدت رویه همه سازمان های دولتی ، خصوصی و تشکل های مردم نهاد، در غالب یک رویکرد اجتماعی دارد.

طهماسبی تأکید کرد: به تنهایی نمی توان به مبارزه با پدید شوم مواد مخدر رفت و در این راه ما نیازمند عزم جدی خانواده‌ها در کنار دولت برای مبارزه با آفت اعتیاد هستیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه به صورت میانگین روزانه 10 نفر در کشور جان خود را بر اثر مصرف مواد مخدر از دست می دهند گفت: برای مبارزه همه جانبه نیاز به اهتمام رسانه ملی و نشریات و خبرگزاری ها به امر اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم جامعه از خطرات مواد مخدر داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: بهره‌گیری از همه ظرفیت های اجتماعی به ویژه مساجد، پایگاه های بسیج، ائمه جمعه و جماعات، سازمانهای مردم نهاد و از همه مهم‌تر خانواده‌ها می تواند کمک حال دولت در مبارزه همه جانبه با پدیده شوم مواد مخدر باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon